Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleH
Hej!

Är det någon som vet om VOC har problem med sin server eller något liknande? Har en XC70 MY12 och det går inte att få kontakt med bilen från telefonappen (Kommer upp "Det gick inte att ansluta till servern"), man kan inte kolla om dörrar/fönster är låsta, starta värmaren osv. Detta fungerade fint fram till idag. Inte heller går det att ringa upp VOC innifrån bilen. Står bara ansluter i ett par minuter och sen att VOC inte är tillgängligt när man trycker på knappen. Detta har också fungerat tidigare.

Är det någon annan som har samma problem? Är det någon som vet vart man vänder sig om VOC inte fungerar?

Mvh, Kalle.
av KalleH
Blev precis uppringd av VOC på mobilen. De hade sett att jag försökt nå dem, men de har något problem med telefonin så det fungerar tydligen inte att ringa till dem från bilen/använda appen. Men de jobbar på det sa han. Men tydligen så fungerar i alla fall larmfunktionerna :-)-) Också bra att de ringde upp när de ser man försökt få kontakt med dem :D

Får hoppas de löser problemen snart i alla fall.

/K.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag hade sådana problem för några veckor sedan, men sen kom det en uppdatering till appen, och därefter har det fungerat.
av KalleH
Hej!

Okej, har senaste uppdateringen men det är ju inte bara appen som inte fungerar utan det går inte att få kontakt med VOC via bilens VOC-knapp heller, vad jag förstår ska appen och den där knappen vara helt oberoende av varandra. Däremot ser de att man försökt nå dem och ringer upp på mobilen senare. Men det är ju konstigt om det fungerar för alla er andra. Jag får upp en ruta i appen där det står "Anslutningsfel. Det gick inte att ansluta till servern" eller "Serverfel. Kunde inte starta förfrågan" när man försöker kolla ex. låsstatus.

/K.
Användarvisningsbild
av apersson850
Så var det för mig också igår kväll. Men inte tidigare.
av KalleH
Nej precis det fungerade finfint i söndags kväll. Men igår kväll fungerade det inte och det fungerar fortfarande inte för mig ännu. Ringde till dem nu och de har fortfarande problem med VOC-tjänsten men att de jobbar på det men kan inte ge någon prognos för när det blir färdigt. Men de hoppas det blir under dagen.

/K.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag provade just nu. "FEL, kan inte ansluta till servern."
av KalleH
Jo det är exakt samma som jag får. Ibland går det inte att logga in på appen alls och ibland kan jag logga in men inte använda funktionerna. Får hoppas de löser det snart!
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, igår kunde jag logga in, men det gick inte att läsa ut om bilen var låst, exempelvis.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]