Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Cox skrev:Märkligt vad era bilar verkar gnissla och gneka, min bil är fri från allt vad ni beskriver väldigt tyst. Den har rullat 14000 mil nu, är den ett udda exemplar eller har ni bara haft otur och fått måndagsbilar ?

Ta i trä!
av Steff 99
Cox skrev:Märkligt vad era bilar verkar gnissla och gneka, min bil är fri från allt vad ni beskriver väldigt tyst. Den har rullat 14000 mil nu, är den ett udda exemplar eller har ni bara haft otur och fått måndagsbilar ?
Jag har kört många V70, hittills har jag inte lyckats hitta någon som inte gnekat eller haft annat skrammel.
Men som jag skrivit tidigare , det går att få dom tysta om verksadsteknikern vill och orkar lägga ner lite tid.
Så du har säkert haft mer tur än övriga om du inte fått åtgärda något.
Användarvisningsbild
av Anders E
FentonSpadrig skrev:Hallå!

Jag har en Volvo S80 3.2 AWD -07 i kanonskick! Dock när man kör i 40 - 70 km/h så gnisslar/knakar det något OTROLIGT om inredningen. Det är nästan svårt att fokusera på körningen när man hör allt dessa gnissel/knak. Det kommer från delen där själva CD-inmatningen, stereoknapparna och allt det sitter. Trycker jag två fingrar (relativt löst) emot plasten precis över CD-inmatningen alternativ emot baksidan i förvaringsfacket på baksidan av CD-inmatningen/stereoknapparna o.s.v - så blir det helt tyst. Har testat att dra åt alla skruvar om det var så att något satt löst. Men det har inte hjälpt, tyvärr!

Finns det någon som har några tips på hur man skulle kunna lösa detta?

Det är så synd på en bil som har kostat mycket pengar, som är fullutrustad och i övrigt i bland det finaste skick som en bil kan vara i...

Är tacksam för alla svar.

/Jacob

Hade jag varit dig så hade jag tagit isär mittkonsollen och klämt dit butyltejp där det går.
av weldersin
Har också något klapprande oljud i min V70 -11då jag ex.vis kör på gatstensbeläggning. Detta klapprande tror jag kommer någonstans från högersidan i bagageutrymmet. Ska snart byta till vinterhjul och då ska jag be verkstadspersonalen lyssna på det. I övrigt är den tyst än så länge.

/Weldersin.
Användarvisningsbild
av Anders E
weldersin skrev:Har också något klapprande oljud i min V70 -11då jag ex.vis kör på gatstensbeläggning. Detta klapprande tror jag kommer någonstans från högersidan i bagageutrymmet. Ska snart byta till vinterhjul och då ska jag be verkstadspersonalen lyssna på det. I övrigt är den tyst än så länge.

/Weldersin.

Kolla så du inte har sten liggandes i undre fjäderskålen bak.

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]