Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Han menar naturligtvis den lokala volvo verkstan, den som "slarvat"
av bonnen1
Jag menade den lokala Volvo handlaren . Väntar med späning på svaret vem som skall stå för det hela, är lovad svar måndag den 3/10 så det är bara att vänta och se . Är det nån som vet hur det ställer sig med hyrbil under tiden som bilen är på reparation då det är antingen ett fabrikations fel eller
ett rätt stort misstag av den lokala volvo handlaren
av ed1
Det var samma sak för mig, det låg en bit av remmen i kammhuset som gjorde att kamremmen hoppade en kugg. All kostnad stod volvo för. Jag frågande gällande garanti och de sa att man har ett års garanti på de jobb som verkstan utför (typ produktgaranti eller dyl). Hoppas det löser sig för dig och att verkstan tar sitt ansvar.
Användarvisningsbild
av gooose
bonnen1 skrev:Jag menade den lokala Volvo handlaren . Väntar med späning på svaret vem som skall stå för det hela, är lovad svar måndag den 3/10 så det är bara att vänta och se . Är det nån som vet hur det ställer sig med hyrbil under tiden som bilen är på reparation då det är antingen ett fabrikations fel eller
ett rätt stort misstag av den lokala volvo handlaren
i ditt fall VAR det ett fabrikationsfel på kompressorn som startade det hela
Sedan så "missade"verkstaden en rem bit och helt plötsligt så kommer det hela att gå under kriteriet misstag från verkstaden

För rem och kompressor som sitter där nu är väl som dom skall vara

//Goose
av bonnen1
Nu har jag fått svar från Volvo och dom står för allt pågrund av att dom anser att det är ett följdfel av kompressor bytet , och så som jag har fått det förklarat så hadde ac remmen hoppat igen .
Så jag kan bara lyfta på hatten åt Volov och tacka
Användarvisningsbild
av gooose
bonnen1 skrev:Nu har jag fått svar från Volvo och dom står för allt pågrund av att dom anser att det är ett följdfel av kompressor bytet , och så som jag har fått det förklarat så hadde ac remmen hoppat igen .
Så jag kan bara lyfta på hatten åt Volov och tacka
Gott att det löser sig

//Goose
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]