Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Annars är det ju bara att byta upp dig!
Inte om man bor i Danmark. Har provat at sätta den bilen sammen, som jag ville ha: En D5 mitt alles, och det löb op i 1.006.000 danska kronor, så det blir inte dette året :lol:

Mvh,
Kristian
:-O) Jesus!

Jag tycker jag har rätt mycket utrustning och den hamnar en bit över 400 KSEK.

Kring lampan skall det gå då hålet redan fanns i tidigare modeller (Ex i min förra MY10). Jag kan ta ett kort hur det ser ut och lägga upp vid tillfälle.
Nä, här kostade min D5 hälften, i svenska kronor. Den danska bilskatten är inte att leka med. Så är det också väldigt många danskar som tvingas köra i väldigt osäkra bilar, jämfört med vad som hade gått att få, om beskattningen hade varit mer sansad.
Här är en bild på hur det ser ut i MY12. Man skymtar lampan i vitt. Öppningen i radiokonsolen finna även påMY10, det vet jag eftersom jag var där och tittade efter ett ställe att sätta extra cig.uttag.

Bild
På min Volvo XC70 D5 Summum 2009 ser jeg et svakt grønt lys bak radiopanelet. Lyset vises ved åpne dører og ved kjøring. Mulig at dette lyset er en refleksjon fra lyset i radiopanelet. Jeg kan se at det sitter to små åpninger bak på radiopanelet. Åpningene ser ut som lampesokler med to poler for lampe (lyspære). Skal det sitte lyspærer i disse soklene? Noen som har spesifikasjon / delenummer?

PS: Bilen er importert fra Sverige (ADM-bil fra fabrikken i Göteborg) i desember 2010. Jeg har fått byttet radiopanelet på garanti hos Volvo-forhandler i Norge i mai 2011. Det er mulig at dette nye radiopanelet er en nyere versjon enn panelet som satt i bilen fra produksjon.

Produksjonsfakta: fabrikskod 21, strukturvecka 22-2008, marknadskod 10, kod för specialvagnar 1, säljversion 13.

Mer om min bil på VCCN forum: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16175
Min -11 som är byggd 11-03 har ingen lucka/springa/belysning bakom radiopanelen. Springorna vid dörröppnarna finns dock, utan belysning i.

Edit: Eller sitter belysningen bakpå radiopanelen? Jag har bara kollat på instrumentsidan.
Ja, belysningen sitter bak på radiopanelen. Se bilden tidigare i denna tråd. Tror det är en LED för den lyser med vitare ljus än övrig belysning.
Da har min lokale Volvo-forhandler sjekket dette med lys på baksiden av radiopanel. Biler med chassisnummer lavere enn 0101xxx har ikke integrert lys på baksiden av ICM-modul (radiopanel). Biler produsert med chassisnummer høyere enn 0101xxx har integrert led-lys på baksiden av panelet. Så da er den saken besvart... Og jeg har altså ikke led-lys på baksiden av radiopanelet :-(

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]