Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bsba
Jag letar efter någon beskrivning på de olika årsmodellernas olika varianter. Vet att det har funnits på nån Volvosida på de äldre modellerna , men nu hittar jag inte dom heller. Nån som förstår vad jag menar och kan länka till nån sån?
av bsba
Nja, produktblad heter det tydligen som jag är ute efter, finns till tex. 850 där. Det har tidigare funnits fram till -07 (V70) vet jag, men de finns inte kvar längre.
Det jag helst skulle vilja ha är V70 från -08 och nyare.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Kolla en gång till, det står ju med i länken jag skickade! Kolla i menyn på vänster sida "Produktionformation".
av bsba
Jodå jag hittade den, men produktblad finns inte till de nyare, bara broschyrer och där ser man inte på samma sätt skillnaderna.
Öppna ett produktblad och en broschyr så ser du skillnaden.
Värdefullt om man ska köpa begagnat och vill veta skillnaderna mellan årsmodellerna.
av bsba
DEn var intressant sock visar den inga utrustningsalternativ, typ vad pakenen innehåller samt utrustningsförändringar mellan årsmodeller. Verkar inte som det finns nån sån.
Användarvisningsbild
av na96gen
Här fann jag mer, utr för iaf 08 och 09
https://www.media.volvocars.com/se/enha ... Specs.aspx
Vet att jag sett prislistor för olika årsmodeller med. Kollar lite till :)
av bsba
Tack. Tyvärr är de inte lika lätttolkade som de gamla Pdf-filerna, men det går nog att få ihop nåt.
Fanns ju lite priser de tabellerna också även om det inte är det mest intressanta.
Det jag är ute efter är att kunna jämföra årsmodeller för att kunna se om det är värt att betala extra och köpa en nyare modell.
Jag velar lite om vilken årgång som är bäst, började på 2004, men är nu också intresserad av lite nyare.

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]