Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RIG
Hej!

Jag och min sambo funderar på att köpa en ny(nyare) bil och vi har fastat för Volvo`s V70 modell. Vi undrar vilken modell som är att föredra, en Volvo V70N -08(Classic), eller Volvo V70II -08(samma pengar och mil)? Både jag och min sambo är inga vidare kunnig då det gäller bilar, så vi undrar vilken modell ni skulle rekommendera och varför?

Tack på förhand!
av oldtimersmc
Alltid ett delikat problem Den gamla är "färdigutveklad" dvs den bästa av alla i "N"-serien. men kommer om några år att verka "gammal" den nya är den första i en ny serie med ett antal "barnsjukdommar".
Jag är tvingad att ha flera bilar så jag har båda och tycker om de båda två men klart att vid samma peng så blir det den nyare modellen för när du skall sälja så är det ingen tvekan vilken som står sig bäst i pris.
Jmf en v70 I 00 med en v70n 00 vilken väljer du?
av oldtimersmc
Kolla på utrustningspaketen det är verkligen värt sina pengar sattsa på momentum då så får du verkligen mycket för pengarna och behöver du drag så se till att bilen har det för det är skitdyrt att sätta på i efterhand.
Och läs på så du inte kommer på at FAN jag skulle ju ha tänkt till och köpt en bil med x- eller y eller z paketet för det går nästan aldrig att uppgradeta till ett nyare pack i efterhand

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]