Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Racetwin2 skrev:Skall prova med blyfri 98 också för med min 2,5FT så gick motorn lika bra med blyfri 98 som på E85 men sämre med blyfri 95.
Jag har samma erfarenhet. Jag har även provat bensin 102 oktan i Tyskland och motorn gick faktiskt ännu bättre (både mellanregister och max) på det bränslet än E85/BF98 hemma i Sverige.
Racetwin2 skrev:
Camel skrev:Mycket fin bil! :D
Snygg färgkombo och fälgarna gör sig bra på bilen.
Den fina otto-5:an har du också, det blir väl till att "gasa" ordentligt nu då? :wink:
Ja det skall vi göra :) Men på något sätt känns den inte lika rapp som min 2,5FT med E85. Kanske beror det på 95 oktanen? Eller att bilen är tyngre? Känns nästan som det kvittar att slå om mellan gas/bensin. Iofs drar jag inte på max nu när den är helt ny. Får avvakta nåon vecka först. Skall prova med blyfri 98 också för med min 2,5FT så gick motorn lika bra med blyfri 98 som på E85 men sämre med blyfri 95.
Du får blanda en lämplig "grogg" vid pumarna nästa gång ;)

Tjusig bil! Hoppas du blir nöjd med den! Jag grunnar fortfarande på hur jag ska göra med eventuellt bilbyte. Det är inga enkla beslut som ska tas :)
Frågan är hur stor inblandning av E85 man kan ha på en AFV utan problem ifall man skulle önska.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]