Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Får nya bilen på tisdag och tänkte förbereda lite media (Bilen har Premium sound och RSE).

Idag har jag ett 16-gig USB men tänkte köpa ett 32. Vet någon om Sensus-systemet klarar 32Gb?

Finns det annat att tänka på som ni som använder systemet har erfarenhet av?
Har ni filmer och musik på samma USB? Kan man köra flera USB? Hur ser man skillnad på filmer, bilder och musik?
Om man tex kör "random" blandar den då all media eller är det bara musikfilerna? Annars måste man ha olika USB och den iden ogillar jag om det nu inte går att köra dem samtidigt.

Andra tips?
Användarvisningsbild
av apersson850
Man kan lämpligtvis ha mappar med olika innehåll, så man hittar lättare. Det ska dessutom gå att ha en USB-hubb, så att man kan ha flera minnen inkopplade samtidigt.
Tänk på att det måsta vara FAT32. En del nya USB-minnen levereras med NTFS.

Nån film jag försökte köra via USB gick aldrig igång. Bilen kände igen den som en film och började ladda den, men sen blev det inget mer. Från DVD har det fungerat bra.
Användarvisningsbild
av Momentum
Racetwin2 skrev:
Andra tips?
'

Köp en USB disk på en 250-500GB för en femhundring så har du ingen platsbrist
Jag antar att även Sensus bara fattar FAT32 så disken måste vara formaterad med FAT32
Jag vet inte om det finns någon storleksbegränsning på disken, i bilar innan Sensus verkar det vara 250GB, men man kan partitionera "ner" en större disk till maxstorleken så det är ingen showstopper
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]