- fre 02 sep 2011, 13:34
#562522
Den som oroade sig ovan för värmen i en Renault 1.5 dCi, gubben har en sådan. Den var den varmaste bilen inuti kupén i vintras, värmen kom direkt. Däremot blev motorn aldrig varm de kallare dagarna, inte ens efter 50 km kunde man se en enda blipp på vattentemperaturmätaren. Renault erbjuder dock 5 års garanti, så behåller man inte bilen längre...
Gurra82 skrev:Fast tiduret låser bara upp den manuella hanteringen, för att kunna starta den på ett (enligt mig) vettigt sätt krävs det fjärrstyrning vilket kostar 7500 till volvo (VOC). Då landar kostnaden på 11000, högre än Passat, och då har Passaten i exemplet dessutom dubbla batterier så man riskerar inte problemet att bli stående pga för mycket värmarkörning... Volvos inbyggda värmare är i mitt tycke överreklamerat. Dock är det billigare än Audis dryga 17 tusenlappar.andreas_lofgren skrev: Det bästa med den är också att Premiumpaketet med xenon, skinnklädsel, 17" bara kostar 14k då så den är komplett för 320'.Det sura är bara att man måste lägga 10000 kr för värmaren på en passat, den ingår ju inte som på volvo där man bara behöver lägga 3500 kr för tiduret, men visst blir den billigare.
Den som oroade sig ovan för värmen i en Renault 1.5 dCi, gubben har en sådan. Den var den varmaste bilen inuti kupén i vintras, värmen kom direkt. Däremot blev motorn aldrig varm de kallare dagarna, inte ens efter 50 km kunde man se en enda blipp på vattentemperaturmätaren. Renault erbjuder dock 5 års garanti, så behåller man inte bilen längre...
Senast redigerad av 1 sweborn, redigerad totalt 0 gånger.