Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

men som sagt jag jämför inte äpple och päron, en 2,0f och 2,4d och d5 eller t6 awd är helt olika bilar. som jag och min arbetskamrat, när jag köpte ny skulle jag ha en summum, men arbetskamrat letade begagnad, han skulle ha en d5 eller d5 awd summum, även om han hittade en d5 awd kinetic till vrakpris så ville han inte ha en snålutrustad sådan, som sagt, vi har olika behov och är beredd att betala olika för det, tydligen!
Jag köper då heller en sprillans ny bil med 2 års fabriksgarantier än en 2-3 år gammal likadan bil med 7-8 tusen mil där det börjar komma kostnader för underhåll. Lite SumFlum-paket väger inte upp bristen på garanti, körstäcka och underhållskostnader som kommer för mig i alla fall.

Det jag däremot kan tänka mig är att gå på den äldre bilen är om den har fetare motor/awd tex.
VolvoB20 skrev:Jag köper då heller en sprillans ny bil med 2 års fabriksgarantier än en 2-3 år gammal likadan bil med 7-8 tusen mil där det börjar komma kostnader för underhåll. Lite SumFlum-paket väger inte upp bristen på garanti, körstäcka och underhållskostnader som kommer för mig i alla fall.

Det jag däremot kan tänka mig är att gå på den äldre bilen är om den har fetare motor/awd tex.
Fast du pratar lite i natt mössan b20 för du har väl en kinetic med xenon och skinn, detta kostade väl en 12000-13000 när du köpte bil, inte sant? dubbla de pengarna och du har fått en summum som är lite snyggare, jag skulle oxå kunna tänka mig en xc70 kinetic med skinn och xenon, men merpriset för en summum i ditt fall är en piss i mississippi enligt mig, som skulle göra att jag skulle välja en summum iaf, men det är ju jag det
Om det nu hade varit så att handlarens utgångspris på 270k också var ett avslutspris så hade det med all säkerhet varit busenkelt att sälja motsvarande bil privat till 230K, men nu är det inte så enkelt vilket flera har upptäckt för då hade bilarna varit sålda samma dag som annonsen finns på blocket.
Vid ett inbytespris på 190k så kan man kanske göra avslut på 220 när affären är sammanställd.
Detta är en marginal som man måste ha för att täcka kostnader.

Men som någon noterat, alla vill köpa till så lågt pris som möjligt och när man är i köptagen så har man synpunkter på löjligt högt satta priser.
När man skall sälja har man glömt detta och tycker att de som hör av sig skambudar och inte fattar att bilen är värd mycket mer....
Vi byter snabbt ståndpunkt beroende på om vi skall köpa eller sälja 8)
Gurra82 skrev: och du har fått en summum som är lite snyggare
Det är ju bara kromade rails och rutlist som skiljer.
Gurra82 skrev:
VolvoB20 skrev:Jag köper då heller en sprillans ny bil med 2 års fabriksgarantier än en 2-3 år gammal likadan bil med 7-8 tusen mil där det börjar komma kostnader för underhåll. Lite SumFlum-paket väger inte upp bristen på garanti, körstäcka och underhållskostnader som kommer för mig i alla fall.

Fast du pratar lite i natt mössan b20 för du har väl en kinetic med xenon och skinn, detta kostade väl en 12000-13000 när du köpte bil, inte sant? dubbla de pengarna och du har fått en summum som är lite snyggare, jag skulle oxå kunna tänka mig en xc70 kinetic med skinn och xenon, men merpriset för en summum i ditt fall är en piss i mississippi enligt mig, som skulle göra att jag skulle välja en summum iaf, men det är ju jag det
Jag fick ju loss den för ny 350.000 kr, det begärde man ju för 2 år gamla XC70 med Summum utrustnng. Då tog jag ju heller en ny kinetic med dubblturbon med skin och exenon jämfört med en två år gammal likadan Summum Aut med 185 singelturbo 0ch 5-7 tusen mil på mätaren.
förstår verkligen att du gjorde det, jag hade oxå samma val som du, men jag menar att hade du fått loss en ny summum för 15000 till än det du gav hade jag inte tvekat en sekund på att köpa det

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]