Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#558056
Cox skrev:Värst va den var törstig, körde nyss en tripp själv på 90 mil slutade med 0,57 mätt vid pump. Själv upplever jag min bil mindre törstig efter Polestar mjukvaran
Men min är en Automat hur är det med din?
Kan tilläga att det var med full packning och hela familjen i bilen +10(minst) på skyltarna .
#558104
Tycker annars att RICA. +87 hk i Audi A4 180 hk 2,0TFSI för 8000 är prisvärt. Från 180 till 267 hk. Men då är det ju utan garantier och grejer...

Det är lätt att bli besviken på förbrukningen i V70II. En tumregel som kan funka är att de drar ungefär som EU-mixen om man kör blandad 90-väg och motorväg med +10 på mätaren. Det värsta är dock automaten som drar upp förbrukningen under de flesta typer av körning.

Jag var i USA i somras och hade en Ford Edge med ECO-boost-motor, 3,5 l 285 hk, SUV. Bensin förstås. Den var snål i 120-130 då den varvade 2000 varv och drog ca 0,9. Men när man körde på småbackiga landsvägar i 70-100 drog den 1,2 för den växlade upp och ned och slirade nästan hela tiden. Ungefär som en V70II MY09 med automat. Hade bilen varit manuell hade den dragit 0,9 i 120 och 0,75 vid den varierade körningen 70-100.
PH
#558141
perhall skrev:Tycker annars att RICA. +87 hk i Audi A4 180 hk 2,0TFSI för 8000 är prisvärt. Från 180 till 267 hk. Men då är det ju utan garantier och grejer...

Det är lätt att bli besviken på förbrukningen i V70II. En tumregel som kan funka är att de drar ungefär som EU-mixen om man kör blandad 90-väg och motorväg med +10 på mätaren. Det värsta är dock automaten som drar upp förbrukningen under de flesta typer av körning.

Jag var i USA i somras och hade en Ford Edge med ECO-boost-motor, 3,5 l 285 hk, SUV. Bensin förstås. Den var snål i 120-130 då den varvade 2000 varv och drog ca 0,9. Men när man körde på småbackiga landsvägar i 70-100 drog den 1,2 för den växlade upp och ned och slirade nästan hela tiden. Ungefär som en V70II MY09 med automat. Hade bilen varit manuell hade den dragit 0,9 i 120 och 0,75 vid den varierade körningen 70-100.
PH
Problemet med att det slira slutar enligt mig vid 60 kmh och endast störande vid mjuk acc. Vid hård acc tycker jag den växlar helt ok utan slir från 2án och uppåt. Vid lansväg körning är det väldigt sällan den växlar ner om man liger i 75+, då tuffar det på 6áns växel och låser man den kan man köra ner till 70 (blev skillnad med polestar går lite längre ner i registret) utan problem.

Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]