Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Vet inte hur stor stad du bor i, själv bor i en håla med endast 23000 invånare, har aldrig lämnat min bil på orten, har lämnat den 4 mil bort, och detta på grund av att mitt förtroende för den lokala volvoverkstaden är = 0.
Har förvisso varit enkelt för min del då säljaren som jag köpte bilen av bor så till att han kan ta med min bil och lämna in den så jag endast behöver hämta den...
av Steff 99
Detta med att det finns kåpare i alla yrkesområden, det får vi leva med, det är därför det finns så många hemmasnickare !
Samma med bilmekar.
Frågan är om hemmamekaren(snickaren) är bättre än klåparen på bilverkstaden, största skillnaden är nog att det kostar mindre när jobbets utförs.
Efterverkningarna kan bli det samma, men det kommer sällan upp här på forumet 8)
av Psyko
AWWD skrev:
Min bedömning är att Qpax håller en hög kvalitet och om de monterats på en Volvoverkstad får vi väl också anta att de är korrekt monterade. Är inte alla sidobågar mest för syns skull, finns det verkligen de som man kan lyfta bilen i?

Men det spelar egentligen ingen roll, om jag så gjort egna dekorationer av hönsnät på min bil så förväntar jag mig att få tillbaka den i samma skick som jag lämnade den.

/awwd
Det finns många sidobågar som har en "bra" infästning som går att lyfta i. Alla sidobågar är enl min menig för syns skull men vissa har bra mycket högre kvalitet än andra.

Självklart kan man informera kunden om att man är osäker på att man kan lyfta bilen när det är sidobågar monterade men jag tror INTE du skulle bli nöjd med det svaret heller.
Lika självklart borde det vara att kunden informerar om eventuella eftermonteringar,det finns bilar med dolda neonrör o liknande i trösklarna.
Har varit med om att man tom monterat bort sidobågar på bilar för att kunna lyfta dom, det tar trots allt en stund att behöva hålla på med sånt.

Mina förväntningar när jag lämnar in något är också att få tillbaka det i samma skick som jag lämnade in det, det ser jag som en självklarhet.
av Psyko
Steff 99 skrev:Detta med att det finns kåpare i alla yrkesområden, det får vi leva med, det är därför det finns så många hemmasnickare !
Samma med bilmekar.
Frågan är om hemmamekaren(snickaren) är bättre än klåparen på bilverkstaden, största skillnaden är nog att det kostar mindre när jobbets utförs.
Efterverkningarna kan bli det samma, men det kommer sällan upp här på forumet 8)
Håller med !

Tyvärr drabbar det ofta en hel yrkeskår bara för man utsatts för en klantskalle.
Användarvisningsbild
av AWWD
Psyko skrev:
Självklart kan man informera kunden om att man är osäker på att man kan lyfta bilen när det är sidobågar monterade men jag tror INTE du skulle bli nöjd med det svaret heller.
Om jag lämnar in bilen och verkstaden tror att de kan komma att skada bilen för att lyfta den så VILL jag veta det (så att jag kan vända mig någon annanstans).

Det är inte raketforskning det handlar om, varje dag måste det (utan följdskador) lyftas ett flertal bilar med sidobågar i vårt avlånga land.

/awwd
Användarvisningsbild
av gooose
apersson850 skrev:Alla yrkeskårer har dessutom minst en klantskalle.
Japp och idag vart Jag Klantskallen för min yrkesgrupp

Bankar med kopparsläggan för att få ljuddämpare att lossna för ett byte av avgassystem (940)
Kollegan ropar på mig...
Jag vänder på huvudet mot honom (men jag fortsätter att banka)
och av någon outgrundlig anledning så slår jag då släggan med full kraft på min hand

Just i detta tillfälle så börjar man att lära omgivningen nya ord som inte på något sätt går att skriva här
Detta samtidigt som man håller en danskurs i något som skulle(måste) likna en regndans med tanke på vädret ute

Mest lite informativt om hur lätt(Läs:hur dum man är) det kan hända ett misstag som inte vart tänkt att hända när man påbörjade detta jobb Jag skulle ju bara ...................

//Gooose
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det var ju inte du som gjorde ett misstag, det var ju din kollega! Man ropar inte på en kille som bankar eftersom man vet att simultankapaciteten är sådär hos oss män! Det kan ju bara sluta på ett sätt! :D :D :D

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]