Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobba
Hallå

har köpt nya rutor till bakdörrarna på min v70 för att få original toningen även i bakdörrarna,
det var inga problem att få lös dörrsidan eller rutan men hur får jag ut den ifrån dörren?

tacksam för hjälp

mvh tobias
av Börje80
Är också sugen på att byta rutona bak.
Var köpte du dina och vad fick du betala.
Kom gärna med en beskrivning hur du gjorde när du är klar.
/Fredrik :-)-)
av Tobba
betalade 1325 med frakt ifrån jb bildemo

var ganska lätt att byta bara man fick veta hur man gjorde så

tog lös kromade listen på dörren, dörrsidan, lossade två 10bultar som håller rutan, tog lös gummi ramen i rutan som rutan låg i, borrade kös två nitar i bakre kant på plåt karmen utifrån( de sitter bakom gummilisten som håller rutan) och vips så var den ute, sprayade på lite 5-56 på gummi listen till rutan då jag skulle tillbaka med den så den gled med rutan lätt ner igen
av Moody
Så istället för att lämna in den för toning av bakrutorna så bytte du alltså rutorna till andra färdigtonade. Kreativt tänkande, det gillas! :-)-)
Användarvisningsbild
av Variosboy
tobba: Helt rätt tycker jag, kanske en krångligare lösning än att tona, men fan så mycket snyggare med exakt samma toningsgrad som resten!
av Tobba
krångligare vet jag väl inte, tog två timmar på ena sidan och ungefär femton minuter på den andra då man visste hur man skulle göra :)

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]