Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hanss
Du har en dieselvärmare.. Dock saknar du tiduret.. Kostnaden är ca 3-4000kr
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har tidur. Jag kan se de två inställningarna för de två olika tiduren (till jobbet och hem från jobbet, exempelvis), men jag har också ett menyval som heter Direktstart parkvärmare. Finns inte det heller, om man inte har tidur? Fungerar värmaren enbart som stödvärme under körning, om man inte har tidur?

Rent teoretiskt skulle det ju ändå vara möjligt att starta värmaren manuellt, även om det då innebär att man får traska ut till bilen och dra igång den, även om man inte har tidursfunktionen. Men det är kanske inte så de har tänkt? Instruktionsboken är inte riktigt klar över om direktstartsmöjlighet och tidur ingår i samma paket.
av Börje80
vedboden skrev:Hej igen gott folk.

Jag är kanonnöjd med bilen och har åkt ca 200 mil med den men jag undrar en grej för jag tror nämligen att jag kan ha köpt en svensksåld diesel v70 II utan dieselvärmare, eller så är jag bara puckad.

När bilen är på och jag rullar på tumhjulet så får jag välja vad jag vill se under färd, medelhastighet, förbrukning osv. När bilen är av och jag snurrar på tumhjulet så får jag bara fram EXTRAVÄRMARE AUTO och jag kan välja på eller av.

Har jag ingen dieselvärmare?

tacksam för svar
Jag tvivlar på att du saknar tid ur. Om du öppnar bilen och sätter dig på plats utan att sätta nycklen i hålet så skall du kunna ställa in tiduret. Det skall finnas två tider att ställa in.
av vedboden
Jag har ingen parkeringsvärmare, det enda som händer när jag rullar på tumhjulet är att jag får välja om Extravärmare Auto, ska vara på eller av, inget annat.

Jag kan alltså inte gå ut till bilen och starta min parkeringsvärmare heller, vilket jag trodde man kunde göra utan tidur, jag är fan inte så säker på att jag har någon värmare men det ska ju vara original, men min är uttagen sent 07 så det är ju en av dom första V70 II.

Är man 100% säker att man har parkeringsvärmare i diesel V70 II? Kan man på nåt sätt kolla det?
Jag är ju helt säker på att jag saknar tidur iaf.
av hanss
Extravärmaren är ju dieselvärmaren.. Annars kan du ju bara lyfta på motorhuven.. Vet inte hur det ser ut på en V70 men på V50 och C30 ser man den tydligt.
Användarvisningsbild
av hollan
avgasröret till värmaren sticker ut bakom höger framhjul är bilen svensksåld så har du värmare! går inte ens att välja bort
av Börje80
vedboden skrev:Jag har ingen parkeringsvärmare, det enda som händer när jag rullar på tumhjulet är att jag får välja om Extravärmare Auto, ska vara på eller av, inget annat.

Jag kan alltså inte gå ut till bilen och starta min parkeringsvärmare heller, vilket jag trodde man kunde göra utan tidur, jag är fan inte så säker på att jag har någon värmare men det ska ju vara original, men min är uttagen sent 07 så det är ju en av dom första V70 II.

Är man 100% säker att man har parkeringsvärmare i diesel V70 II? Kan man på nåt sätt kolla det?
Jag är ju helt säker på att jag saknar tidur iaf.
Du kan alltid ringa volvo och få utrustnings listan så får du fram exakt vad den är beställd med.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]