- tor 21 jul 2011, 21:02
#548782
Vilken uppsats! Kul med folk som tänkt igenom sitt bilköp ordentligt och inte bara köpt en likadan till av gammal vana.
Själv valde jag V70II på grund av stora utrymmen, "billig" service (jämfört med fransoser och VAG iaf), billig försäkring, brutalt skön komfort och verkstäder precis överallt. Att det blev en 3.2 beror på att andrahandsvärdet är katastrofalt på stora bensinare och kör man inte så mycket per år (runt 1000 mil) så blir ekonomin samma eller bättre som en 2.4D/D5 men premiumkänslan oerhört mycket bättre. Dessutom luktar det gott när man tankar 8)
Själv valde jag V70II på grund av stora utrymmen, "billig" service (jämfört med fransoser och VAG iaf), billig försäkring, brutalt skön komfort och verkstäder precis överallt. Att det blev en 3.2 beror på att andrahandsvärdet är katastrofalt på stora bensinare och kör man inte så mycket per år (runt 1000 mil) så blir ekonomin samma eller bättre som en 2.4D/D5 men premiumkänslan oerhört mycket bättre. Dessutom luktar det gott när man tankar 8)
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i