Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ezone
Skaffade i dag en My 11 S80 D3 summum efter som priset var rätt för mig (köparen) :D
Riktigt nöjd och averkat 30 mil idag med en snittförbrukning på 0.6 ..blandad körning
av greenbay
Och vad blev DITT pris?
/greenbay
av sandberg
Min följdfråga: Vem vill ha en My12? En MY11 med mordernare display, men med en stor bulle på mitten som verkligen förstör den lilla del av stilrenhet bilen hade innan. Gräsligt var ordet.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Är lite förvånad över alla superlativ kring integrationen av den nya displayen, för jag måste säga att jag håller med föregående talare om att det inte är snygg lösningen, en bulle till liksom. Sen är ju såklart förändringen med en ordentlig display kul!
av Tarsiger
Variosboy skrev:Är lite förvånad över alla superlativ kring integrationen av den nya displayen, för jag måste säga att jag håller med föregående talare om att det inte är snygg lösningen, en bulle till liksom. Sen är ju såklart förändringen med en ordentlig display kul!

Det skymtar flera skäl bakom displayen. Ett kan vara att den inbjuder till beställning av navigation, digital-TV och andra tillvalssystem vilka nyttjas och kontrolleras via displayen. Utan dessa blir displayen mindre berättigad helt enkelt.

En mycket vettig sak som Volvo borde göra nu är att fixa en nedladdningsbar programvara som på displayen kan visa en cirkulär, analog klocka med timstreck och röda visare. Även motortemperaturen skulle kunna visas på liknande sätt. Valbart naturligtvis, som alternativ till vad som redan är tänkt att synas i displayen. Genomförs detta blir det kanske lättare att acceptera den disharmoniska extra bulan på instrumentpanelen.
av perhall
Integrationen är kanske inte så snygg men det är ju inte så enkelt i en befintlig konstruktion. Men ta det här med backvarnaren. Redan en BMW e60 från 2003 har ju en stor, ordentlig skärm i färg även om man inte har valt till ens lilla GPS:en, medan min 2011 har en skärm för parkvarnaren som är löjligt liten och ful... det är ju löst nu:) Skulle gärna ha MY12-panelen även om ju MY11:s panel i någon mening är mera stilren och snygg. /PH
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]