Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har hund bur bak i bilen med vattenskål. Dock en skål som inte ska skvalpa över. Jag har tyckt att jag har kört lite skumpigt när det varit blött vid sidan av buren, men ikväll så ser jag när jag öppnar bakluckan hur det mer eller mindre forsar in vatten. Jag kände längs härdplasten på innertaket och i springan var det väldigt blött. Blir så himla ledsen över detta. Det innebär ju en massa strul och meck och om det dessutom har regnat in sedan jag fick bilen så lär det ju vara fukt i innnertak och väggar. Jag har tyckt att det luktar "ruttet" i bilen, men trott att det var hundarnas fällar (trots att jag tvättar dem en gång i veckan).
Imorgon blir det återigen samtal till Bilia. Det är också ngt som skramlar därbak. Och det är inte buren för det låter även när den inte är i.

Jag som är så glad för min bil och så blir det sånt här strul ;(. Hoppas verkligen inte att den ruttnat invändigt- det är ju inte det första man tänker på- att det regnar in alltså.......
Hur sitter railsen fast är det med hål i karrosen? valde utan...finns det risk att det skulle kunna regna in där...? Tyckte min bil lukta lite surt förra veckan men insåg att det var det klassiska lite surt när acn starta:( idag lukta det bara nybil igen:)
Tråkigt!! Tråkigt!! Det verkar som flera har problem med vattenläckage. :roll:
Hittade även denna tråd: http://89.221.240.100/forum/viewtopic.php?f=56&t=24764

Det blir nog till att göra en rejäl test imorgon med vattenslangen. :idea: :wink:
Bättre att förekomma än att förekommas. :mrgreen:
Ja, vad ska man säga? Vid närmare titt finns en fläck i lastutrymmets innertak efter vatten på höger sida. :(
Fläcken är helt torr och intorkad så den är inte dagsfärsk. En liten vattentest utanpå bilen gav inget resultat. Inget läckage verkar finnas. Däremot tror jag att om man snabbt öppnar och stänger luckan vid t.ex. hällregn och det är vatten på taket så kan det rinna vatten från taket in genom gångjärnsöppningarna i ganska rikliga mängder. Vad tror ni om det? Är det inte en miss i kontruktionen isf? En annan sak jag noterade var att det står vatten i de 2 gummipluggar som finns i överkant på lucköppningen. Man kan ju undra hur det går till vintern när gummipluggarna utsätts för lite upprepad motion av is och tö. Ska visa upp innertaket hos ÅF för åtgärd.
Hej ja det var något liknade jag råkade ut för faktiskt så fort jag öppnade luckan kom floden från högersidan!! sen sa Volvo att det är bara att byta innertak när det har kommit vatten på den så är det finito det är klädd papp så den kommer att vika sig med tiden!!
Det blir nog som sagt att byta ut innertaket. Frågan är bara hur man kan undvika att det händer igen? På min bil verkar det inte finnas någon läcka.
Hallå på er då var min bil fixad med ett nytt innertak mm felet var hajfenan som inte som inte var tät!! men nu är i alla fall pärlan på vägen igen så får vi väl se om den klarar nästa regn skur ha ha!! ha det gott på er!!
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]