Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jaha,

Efter att under snart 2 år gjort en sväng iväg från Volvoåkande till Audi-landet (A4 Avant) så var man tillbaka i fållan igen. Jag var grymt nöjd med A4:ans egenskaper i sig, men efter att man raskt gått från 1 till 2 barn, haft lite tuffa vintrar utan fyrhjulsdrift mm så tyckte jag att det var dags att byta upp sig lite.

Har idag varit och slagit till på en MY11 lagerbil (tillverkad nu i maj) som hade rätt spec för mig.

En XC70II D5 AWD Summum Aut, svartmetallic, Herrgårdsvagnspaket, Teknikpaket, dragkrok och lite annat smått och gott. La till Polestar-trimmning (225 hk/460 Nm),

Leverans är utlovad om två veckor...kan knappt vänta.
Hej,

Jag fick knappt 13% på listpriset om man slår ut det på totalpriset för hela paketet bil + tilläggsutrustning. Det kändes rätt OK. Snackade ner låneräntan en procent också jämfört med första förslaget från säljaren.

Var i och för sig sugen på en MY12 också, men då hade jag fått vänta ett bra tag på kärran (får barn nr 2 om en månad och behöver mer utrymme NU).

Den nya inredningen i MY12 med Sensus-skärmar hade också varit kul, men å andra sidan ska man ju helst inte köpa något man tillverkar första generationen av, inredningen i MY11 har de ju skruvat ihop ett tag nu, så det borde inte vara mycket spökande i elektroniken etc. Så "tröstar" jag mig själv när jag lämnar det fina MMI-gränssnittet i min 2009 Audi i alla fall! :-)
Oh.. en svart met. XC70.. tror inte jag sett någon sådan innan så du får gärna slänga upp bilder på den när du fått den ! ;)
Intressant det där med Polestar. Jag har också köpt en sån D5, men jag har inte fått den än, så jag har inte kunnat känna på motorn. Men Polestar kan man väl dänga i även efter ett tag, om man får det för sig, eller hur? Det är väl bara lite knappeli-knapp på VIDA och så är det klart, varsågod, betala i kassan. Eller?
apersson850 skrev:Intressant det där med Polestar. Jag har också köpt en sån D5, men jag har inte fått den än, så jag har inte kunnat känna på motorn. Men Polestar kan man väl dänga i även efter ett tag, om man får det för sig, eller hur? Det är väl bara lite knappeli-knapp på VIDA och så är det klart, varsågod, betala i kassan. Eller?
Hej! Ja, utan tvekan. Jag fick det först efter 4 månader då det inte fanns till min när den levererades. Hur som helst skulle jag numera inte vilja vara utan polestar. Var kanske inte direkt övertygad från början med tanke på priset. Men......... . Tar lite drygt en halvtimme och få det gjort.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]