Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Its1more skrev:Bild
Detta är ca 1 meter från huven. Det är svårt att se den på bilden, men den finns i det nedre "vecket" ungefär i mitten. Syns som en liten mörk/svart prick.
Helvette vilket märke!!! :O Bilen borde skrotas ;) .
Användarvisningsbild
av opA
Säger som övriga, detta syns inte.. iallafall inte för oss på bild ! ;)

Så ta du de lugnt och köp dig något kul för pengarna istället ! ;)
Du kan väl dock påpeka för säljaren att detta ska sättas som notis på "din bils sida" i deras dator så händer de något på just detta ställe inom något / några år ( beroende på hur länge du har bilen ) så får dom åtgärda de då istället ! :)
Användarvisningsbild
av Its1more
opA skrev:Du kan väl dock påpeka för säljaren att detta ska sättas som notis på "din bils sida" i deras dator så händer de något på just detta ställe inom något / några år ( beroende på hur länge du har bilen ) så får dom åtgärda de då istället ! :)
Bra tips, tack!

Jag har köpt bilen helt ny privat och räknar med att ha den uppåt 10 år.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av opA
Its1more skrev:Bra tips, tack!

Jag har köpt bilen helt ny privat och räknar med att ha den uppåt 10 år. .
:-)-)
av vandenhoogen
Har haft min bil i några veckor nu och har sett 3st liknande lackdefekter på min bil, 2st små pluppar på taket och en på förardörren, sen finns små repor på bakluckans kanter vilket jag misstänker kommer från produktionen, har själv stått på bandet o byggt bagageluckor bla, och vet hur petigt det var iaf för 9-10 år sedan...minsta lilla defekt man hitta så satte vi på ett klistermärke så att det skulle synas vid slutkontrollen och bilen får gå till omlack i fabriken.

Tänker också ha bilen några år och har köpt privat så klart de känns lite surt när inte de är perfekt från början men hade aldrig lackat om för de defekterna, har själv extremt dålig erfarenhet trots vad folk säger av omlackerade delar på nästintill nya bilar med stora färgvariationer, vid tre olika tillfällen har jag haft inne ca 1år gamla bilar för omlack (citroen) och det har inte ens varit metallic, färgskillnaden har varit enorm 2 olika verkstäder.

Shysst bilhandlare du har som erbjuder goodwill för detta:D tacka o ta emot
Användarvisningsbild
av Variosboy
Lite OT, men på svågerns Renault Trafic som han köpte ny så satt det en lång skruv (M5*40 typ) fast i lacken på skärmkantens ovansida, alltså den delen man ser när man öppnar motorhuven. (Vekrtygshyllan om man så vill).

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]