Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Inte för att jag vet exakt vad det betyder, men eftersom Volvobil inte är en öppen återförsäljare, utan enbart för anställda så kan det väl ha med det att göra. För övrigt så beställs de flesta firmabilarna på Volvo PV med krok, och det är inte helt ovanligt att dom kommer ut i handeln utan att kroken ens ha använts. Det finns en del andra avvikelser på bilar för internt bruk, som t.ex att tidur till dieselvärmare och nyckelavstängning automatiskt ingår.

/Thomas
av Upalupa
Funk skrev:Inte för att jag vet exakt vad det betyder, men eftersom Volvobil inte är en öppen återförsäljare, utan enbart för anställda så kan det väl ha med det att göra. För övrigt så beställs de flesta firmabilarna på Volvo PV med krok, och det är inte helt ovanligt att dom kommer ut i handeln utan att kroken ens ha använts. Det finns en del andra avvikelser på bilar för internt bruk, som t.ex att tidur till dieselvärmare och nyckelavstängning automatiskt ingår.

/Thomas
Verkar som att du har rätt. Ringde up Volvo bil och fråga Nästan samma svar som du gav mig.
Men tack för alla svar. :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Brukar vara (eller kan vara) lite special. Vissa kombinationer som normalt sett inte går att få. Kollar en vanlig ÅF på reg.nr så brukar det inte gå att se alls vad bilen är utrustad med.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]