Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Hej.

Nån som har eller vet vilka dragvikter som gäller för V70 nu?

Är i begrepp att beställa ny tjänstebil och måste hålla mig under 7,5 basbelopp (ca 321000)
Dock så måste jag ha minst 1800kg dragvikt helst 1900-2000kg.

Tror mig noterat att 2,5 FT bara har 1600 idag, har dock sett äldre på blocket som får dra 1800.
Hur är det med AFV?

D3 är väl bara 1600kg

Vet att du kunnat få en D5 awd Kinetic för dessa pengar men känns ju lite trist utrustad.....

Ser mörkt ut för mig att kunna köpa en Volvo denna gång :( :(
Som tjänstebilförare hittar jag nog inte heller några Volvo som passar som dragare längre men det finns ju en uppsjö av bilar som drar 2000-2500 idag och lätt passar in i din budget.

-Ford Mondeo
-Ford Kuga
-Skoda Superb
-VW Passat
-VW Tiguan
-Subaru Forester
-Nissan X-trail
-Toyota RAV
-KIA Sorrento
-Hyondai Santafe
-osv...

Jag tror Volvo vill bort från kundgruppen "kombi-svensk" som drar husvagn, båstsläp, bilsläp, hästsläp och istället sälja till en ny ung poppig grupp som istället vill ha sportighet där dragförmåga är helt ointressant.
Användarvisningsbild
av hollan
1800kg får min v70 2,5ft aut 2011 dra i alla fall
av perhall
VolvoB20 skrev:Som tjänstebilförare hittar jag nog inte heller några Volvo som passar som dragare längre men det finns ju en uppsjö av bilar som drar 2000-2500 idag och lätt passar in i din budget.

-Ford Mondeo
-Ford Kuga
-Skoda Superb
-VW Passat
-VW Tiguan
-Subaru Forester
-Nissan X-trail
-Toyota RAV
-KIA Sorrento
-Hyondai Santafe
-osv...

Jag tror Volvo vill bort från kundgruppen "kombi-svensk" som drar husvagn, båstsläp, bilsläp, hästsläp och istället sälja till en ny ung poppig grupp som istället vill ha sportighet där dragförmåga är helt ointressant.
I så fall är de helt fel ute, för det finns ju nästan inte någon osportigare bil än V70. Skoda Superb kanske, övriga ovan är ju sportigare.../PH
Användarvisningsbild
av AWWD
Petzzon skrev:Onekligen trist, dessutom kan jag bara välja på VAG och Volvo så ser ut som det får bli en Passat då.
Ett val som blir allt vanligare... Titta i registreringsstatistiken.

/awwd

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]