Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Tartryffel skrev:Dum fråga men finns det alltså automatisk helljusavbländning nu? Som tarsiger skriver i sitt inlägg.
nån som vet?
Användarvisningsbild
av kalhygge
Lyfter gammal tråd:

Jag tycker att regnsensorn på min xc70 -11 har för dålig känslighet.

Även om jag vrider på den till "högsta" läget på skalan, så håller den inte tillräckligt rent på rutan, utan det blir liiiite för dålig sikt genom rutan, innan torkaren går igång..

Kanske går det att kalibrera?
av dst02
Tycker de funkar rätt ok på min MY11, vid aktivering brukar den va seg i första svepet å sen funkar de hyggligt. På mina två tidigare BMW med regnsensor tyckte Jag dom funkade lika bra/dåligt som på volvon
Användarvisningsbild
av FWH
Regn sensorn är en av få saker jag inte är helt nöjd med på min -11.

Dels att man måste slå på den manuellt efter man startar motorn, men jag tycker också att den ibland är okänslig och ibland får torkaren att gå hela tiden fast det inte behövs.

Min Honda's regn sensor fungerar mycket bättre.
Användarvisningsbild
av Severin
Är inte helt nöjd med regnsensorn på lastbilen (My11) heller,den går lite för ofta ibland,men det är en kul grej ;)

Fördelen är att den aktiveras mekaniskt så man slipper slå på den varje gång man startar bilen (aktiveras genom att man för spaken till intervall)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]