Är mycket nöjd med min D3:a. Min var en av de första som rullade på vägarna och jag fick en del frågor av folk på stan om bilen. En bra motor med fint drag upp till 3000 varv. Bränsleförbrukning nästan konstant på 0,65 l/m. Stabil, pålitlig, ombonad och trygg. Helhetsmässigt den bästa bil jag haft. :D
Det som jag tycker kunde varit bättre på den är ABL:en, dvs de aktiva Xenon-ljusen jag har som tillval. Här har t ex Opel Insignia en mycket bättre lösning och funktion än Volvos. Som tidigare nämnts är vindrutetorkarna och spolarna inte vad man kan förvänta sig av Volvo 2011. Där finns det förbättringspotential.Skulle även uppskattat fler 12-voltsuttag i anslutning till förarstolen. Jag har ett uttag för i mittkonsolen för iPod/ iPhone och det har jag aldrig fått att funka. På Volvo vet de heller inte själva hur just det ska funka och det är inte bra. :evil:
Dieselvärmaren med tidsur är mycket bra. Extra 12-volts uttag i bagaget är också ett plus för t ex kylboxen.
Summa Summarum, en riktigt bra bil!

-)
Volvo XC60 FWD 2,4D D5 Momentum,Terra Bronze Metallic, ABL- Aktiva Xenonljus, Cassinifälg 17" Soft beige läder Prestige, City Safety System, Shimmer Graphite aluminium panelinlägg "En stor k*k är en klen tröst i en fattig familj."