Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gnusse
Jag har kört en mängd olika bilar under 25 års relativt intensiv bilkörning och har aldrig råkat ut detta med att få in stenar mellan bromssköld och bromsskiva. Nu har det hänt tre ggr på två veckor på min nya V70 2,5 FT R-design!!! Två gånger med vinterhjulen och en gång med sommarhjulen. Vad beror detta på? Nån mer om har samma problem? Det låter som ett tröskverk när man kommer åkande....
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: fixade rubriken
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har nog inte haft någon bil där jag inte varit ute för stenar mellan skiva och sköld..

Första gången på V70:in var den tre dagar gammal! Lät som f.n! :wink:
av Soulman
Avhjälpes enklast genom att backa i i så hög hastighet man känner sig trygg med och bromsa hårt så brukar det lossna.
Användarvisningsbild
av opA
Fick de första veckan när jag köpte V50:n.

Enkelt löst genom att bara backa några meter sen i med 1:an igen.. fortsätter de gör om momentet :)

Behöver inte gå fort som ovanstående säger.. räcker med att du bara backar och kör på "tomgång".
av lobbysleeper
Min bromssköld låg an när jag körde hem första dagen med bilen:) petade tillbaka den lite med en mejsel.
Tur det var så enkelt, var rätt knäckt när jag hörde ljudet längs motorvägen på väg hem med nybilen...

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]