- tis 15 mar 2011, 20:46
Köpte en begagnad V70 för några månader sedan och enligt utrustningslistan ska bilen ha nivåreglering som standard. Förra veckan lastade jag ca 400kg betongsäckar i bagaget och bilen blev ganska låg i baken. Därför har jag några frågor som jag hoppas någon kan svara på:
*Hade 2.5FT nivåreglering som standard?
*Kan jag på något sätt se att bilen faktiskt har nivåreglering så det inte bara står fel i utrustningslistan?
*Hur fungerar systemet rent tekniskt?
*Hur mycket klarar systemet av att höja? Ska regleringen alltid hålla samma höjd oavsett lastvikt eller hur mycket får det lov att sjunka?
Min enda tidigare erfarenhet av nivåreglering var från en 240 GLT -80 där man hade två knappar för upp/ner och en mätare...
*Hade 2.5FT nivåreglering som standard?
*Kan jag på något sätt se att bilen faktiskt har nivåreglering så det inte bara står fel i utrustningslistan?
*Hur fungerar systemet rent tekniskt?
*Hur mycket klarar systemet av att höja? Ska regleringen alltid hålla samma höjd oavsett lastvikt eller hur mycket får det lov att sjunka?
Min enda tidigare erfarenhet av nivåreglering var från en 240 GLT -80 där man hade två knappar för upp/ner och en mätare...
/Jöns
V70II 2,5FT Summum aut -09 Polestar
S60 2,4 Business aut -01
V70II 2,5FT Summum aut -09 Polestar
S60 2,4 Business aut -01