Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Ja då var det dags att boka tid hos Liljas i Växjö igen. Efter fredagsturen till Borlänge så visade bilen låg kylvätske nivå. Bara att åka till RE bil att införskaffa mer glykol. Frågan är ju bara varför det försvinner? Någon annan som haft beskymmer med detta på sin 2,4d 175 My10?
Användarvisningsbild
av midnight
Tjenare!
Har hört av en och även sett att värmaren kan läcka! Kanske det är någon slang eller koppling som inte håller tätt. Konstigt på en såpass ny bil ??:-/
Användarvisningsbild
av Camel
Tråkigt!!
Har din bil hunnit gå många mil? Jag hade samma problem med min V70N 2,5T (ny bil) efter ungefär 2000 mil. Enligt volvoverkstaden är det vanligt att nya kylslangar kan tänjas ut lite. Detta i kombination med att volvofabriken enligt samma verkstad är snåla med kylvätska gör att låg nivå kan uppstå efter en tids körning. På min bil hjälpte det att efterfylla en gång. Problemet har inte kommit tillbaka.
Hoppas det reder ut sig!
Användarvisningsbild
av Gurra82
Första gången jag fyller på glykol nu, bilen har gått 5300 mil sedan jag hämtade ut den ny
av pergrein
Jag fick fylla på lite (ca:1dl kanske) 2ggr på min S80 2.5T MY08 och jag hade inget läckage vad jag kunde se.
Körde 5100mil med den...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Min XC60 D5 MY10 har gått knappt 1500 mil och jag har fyllt på. Var preciiiis under min, så när jag svängde stod det låg kylvätskenivå. Min mekaniker sa att jag skulle hälla i 1 dl vatten. Räckte för att bilen skulle bli nöjd.
av Twendor
Min ble påfylt ca 0.5 l når den hadde rullet ca 1500 mil.
Årsaken var at det var glemt påfylt etter bytte av Webastoen?

Min forrige bil en V70-D5-awd ble også påfylt på ca 2000 mil. Det oppstod et trykk i tanken og det flommet ut av beholderen.
Og den gangen ble det forklart at dette ikke var unormalt ?:-/
Twendor
Användarvisningsbild
av modin
Jag råkade ut för detta meddelande i fredags. När jag kollade så var det ca 1cm under MIN-strecket. Då hade bilen stått parkerad i nästan en vecka uppe i fjällen så jag tänkte att något kanske hade frusit. Jag drog igång parkeringsvärmaren och när jag kom tillbaka 20 min senare så visades inte längre meddelandet. Konstigt dock, för det var aldrig särskilt kallt i fjällen. Runt nollan dagtid och nedåt -20 nattetid.

Jag har inte kollat mängden kylvätska i behållaren sedan incidenten. Borde kanske göra det..
av Fahlgan
Gurra82 skrev:Ja då var det dags att boka tid hos Liljas i Växjö igen. Efter fredagsturen till Borlänge så visade bilen låg kylvätske nivå. Bara att åka till RE bil att införskaffa mer glykol. Frågan är ju bara varför det försvinner? Någon annan som haft beskymmer med detta på sin 2,4d 175 My10?
Jag har också en My10 2.4d 175hk och råkade ut för samma sak som dig när bilen gått ca 2000mil. Jag fylde då på ca 3dl vatten för att komma över min och nära max sträcket igen enligt rekomendation hos min volvo handlare. Problemet har inte uppkommit igen sedan dess, bilen har nu gått 2900mil.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]