Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Honke skrev:Tack så mycket för hjälpen och bilderna grabbar!! Ser riktigt nice ut, får man va så fräck o fråga vad det är för fälgar på bilen?

Hej

Tänkte kolla hur det gick för dig med ev sänkning o 19 el 20 tum.
Funderar själv på att sänka min med sänkfjädrar men vill inte ha för låg bil. Tycker att orginalsportchassit är ok men ngt lägre skulle inte se fel ut.

mvh Mattias
linois skrev:
Honke skrev:Tack så mycket för hjälpen och bilderna grabbar!! Ser riktigt nice ut, får man va så fräck o fråga vad det är för fälgar på bilen?

Hej

Tänkte kolla hur det gick för dig med ev sänkning o 19 el 20 tum.
Funderar själv på att sänka min med sänkfjädrar men vill inte ha för låg bil. Tycker att orginalsportchassit är ok men ngt lägre skulle inte se fel ut.

mvh Mattias
Har inte kommit så långt, jag har ju redan "lågt sportchassi". Det jag ev kommer göra är att köpa 245-35-19 däck som ska sitta på mina 19" R fälgar som jag har liggandes, ser det inte bra ut så får jag ev sänka med H&R fjädrar.
Vad var det för dimension på däcken som sitter på den vita V70`n du har bild på?
Användarvisningsbild
av opA
Robertson skrev:Hur stötigt blir det på en skala?
Låt mig svara: Jäkligt stötigt ;)
.. jag har 18" och sänkt.. det blir rätt stötigt. Han har 20" med ännu mindre profil än mig... damn :P
Thanxx...

Ja stötigare än farsans XC70 MY09 ere iaf, och kanske inget att ens komma i närheten av grusväg med....

Ja e väldigt nöjd me det måste jag erkänna !! många tycker den e jättesnygg o det e ju kul! Det är 245/30-20 och Eibach fjädrar btw om nån undrar asså :D

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]