Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gnek från bakvagnen gissar jag är rullgardinen (kasetten) över bagaget som inte är i läge. Den brukar gneka på min V70 ibland. Om man tar loss den och sätter dit den igen brukar det sluta, och vara tyst i några månader.

Motorvibratoner märkte jag inga på den T4:an jag provkörde (med powershift). Spann som en katt, alternativt lite åt bål-geting hållet när högerfoten blev tung :twisted:
Köpte du barnstolen genom volvo? Vad betalade du för den? rabatt iom bilköpet?
t4rdesign skrev:
perhall skrev:
5cylindrar skrev:Har du fått offert på en V70 T4 R-design? Vad hamnade denna i så fall på? Vilken utrustning? Aut eller man etc...
Manuell, met och lite annat. 10 000 extra rabatt./PH
Cha Cha!
Är ny på forumet, va oxå tvungen att regga mig på forumet pga V70 T4!

Är nyfiken på vad du tog för utrustning och vad ditt slutpris blev?
Blev det -10 000:- på 277 900:- eller -10 000:- på ___ ___:- ?
Det är ju alltid lite intressant och se om man gjort en bra affär.
Även om det kanske inte är det med nya bilar!

Jag beställde nämligen oxå en V70 T4 R-Design (utan att provkört)
Min Spec:
Modell:
Volvo V70 II T4 R-Design Limited Edition Passion Red

Option:
Mörkt tonade rutor 5st.
Nyckelavst. kr-kudde pass.
El-barnsäkerhetslås.
Borttag emblem bakluckan (gratis).
Ljudanl: High Performance
Sub woofer bak.

Tillbehör:
El-motorvärmare med kupékontakt.
Vinterhjul NAOS Michelin Dubb.
Lastrumsmatta formgjuten plast.
Gummimattor 4st kupé (För vintern/Gratis) R-design original mattor på sommarn
Vändbar barnstol BeSafe iZi Kid X3 ISOfix
Thats it!

Avslöjar mitt slutpris snart efter att jag hört vad ni tycker är ett schysst pris för denna spec.
Kunde sparat lite slantar om jag köpt andra vinterdäck/motor/kupé värmare på annat ställe,
men har man spenderar brallorna på så har man.
Tack för att ni stod ut med mitt första inlägg!
Jag låter nog dig börja eftersom du verkar mer nyfiken än jag på priset.../PH
Walgot skrev:Måste bara fråga, "vändbar" barnstol. Vart står det att den är vändbar. Har själv en sån.
Sorry tänkte ju inte på det. Skrev av min orderbekräftelse och då stod det Volvo Vändbar barnstol, vilket jag ändrade dagen efter beställning till BeSafe iZi Kid X3 ISOfix utan nå extra tillägg på pris :D
lobbysleeper skrev:Köpte du barnstolen genom volvo? Vad betalade du för den? rabatt iom bilköpet?
1: På Bilia 2: 2000:- 3: Original pris på bilia 4799:- så rabatt ja!
perhall skrev: Jag låter nog dig börja eftersom du verkar mer nyfiken än jag på priset.../PH
Du kan väll va snäll o specca upp den iaf?
Undertiden får dom andra säga vad dom tycker är ett schysst pris för denna spec!
Noodles skrev:Gällde inte däckkampanjen till den 13e eller liknande?
Jo, klart bra med tanke på att bilen är sänkt med 40-50 000 redan. Det står att ord är 317 men då är det ju räknat på kampanjerna på Kinetic och Momentum. Eg. är priset 272+15+15+24=326.

Nästan som Sibas hela momsen i rabatt...

PH
För mig var kampanjpriset och R-Designens yttre samt uppgraderat chassie en stor del av beslutsunderlaget. Valet stod länge mellan V70 och Superb men jag fick inte riktigt ihop kalkyl och utrustning/komfort med Superben denna gång. Rabatten på V70 T4 R är rätt bra och det fanns en hel del marginal på det också visade det sig. T4 motorn är helt ok tycker jag och då är jag van att köra betydligt starkare grejer. Numera viktar jag förbrukningen och komfort mer än att vara snabbast i vänsterfilen på E4an.

Och min högst personliga åsikt är att en V70 utan R ser verkligen inte kul ut och väghållningen utan R-upphängningen är verkligen inte bra och med dålig vägkänsla.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Det står inget om vilken plast det är! […]

Tysta sommardäck V90

Innan jag köpte min v90 t6 my22 provade jag s[…]

Har precis bytt tomgångsventilen men inte te[…]

Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,