Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla !!

Var ute och körde med familjen idag då servon på bilen la av höll på att köra åt h%lvete med bilen som tur var lyckades jag köra hem bilen igen och stängde av bilen och lät den stå i en halvtimme.

Gick senare ut för att starta bilen då jag fick följande fel. :twisted: :twisted:

¤ Styrserveo serv erfodras
¤ Motorsystem serv erfodras
¤ Strålkastare serv erfodras
¤ Broms ur funktion serv erfodras
¤ Parkeringsbroms serv erfodras
¤ Växellåda serv erfodras

Sen kom det upp att stanna bilen omgående.

Det är en V70 -2010 jävla skum bilen har gått 3700 mil kan det vara som har hänt med bilen????
Funk skrev:Det där låter som effekten av ett rejält spänningsfall... dog motorn under färd ?

/Thomas
Nej bilen gick att köra jag märkte ingen skillnad överhuvudtaget allt fungerade som innan då förutom att jag knappt kunde svänga med bilen.
Hmmm...funderar på om du inte har elservo på den också... det låter hursomhelst som effekten av spänningfall/strömspik...

/Thomas
Funk skrev:Hmmm...funderar på om du inte har elservo på den också... det låter hursomhelst som effekten av spänningfall/strömspik...

/Thomas
Är det dyrt att fixa isf?? och vet du hur det uppkommer att det blir spänningsfall/strömspik?
Användarvisningsbild
av opA
Psygnosis skrev:Är det dyrt att fixa isf??
Du har nybilsgaranti i 2 år så du behöver inte betala ett öre för vad detta kan gå på att laga, felsöka m.m..
Har råkat ut för exakt samma sak på min.

Det blev bärgning till verkstad.
Byte styrservo samt styrenhet.

Ring Volvo assistans så skickar dom en bärgare samt fixar hyrbil.

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]

Dåligt batteri?

Idag startade inte min frus s80 -03 . Dåligt[…]