Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Noodles skrev:Nån som har prisuppgift på grenkontakt och kupeuttag? :)
(2.5FT)
Listpris är 2131 kr för tillägg av kupeuttag inkl. montering enligt min handlare.
Tackar, ska kolla med Volvo här, när jag handlade till motorvärmare till 99an så var Volvo något billigare än Mekonomen faktiskt. :)
Får bli ett "till nästa vinter projekt".
midnight skrev:Tjenare!
Jag har nyss köpt en S80 2,5t utan motorvärmare.
Funderar på om inte det blir en slangvärmare istället för en kontaktvärmare som har en dålig verkningsgrad med erfarenhet av min S60.
Slangvärmaren är inte så svår att montera heller, kostar ca 1954:- med alla sladdarna från värmare och ut till stolpen+sladdar in i kupe för kupevärmaruttag. Kruxet är ju sladdarna in i kupen då som kan skapa lite huvudbry men trägen vinner sägs det ju.
Värmaren ska monteras på kylslangen till oljekylare och är ganska så enkel att montera, blir väl lite spill men den smällen får man ju ta när värmaren har bättre verkninggrad än kontaktvärmaren.
Tjenare!

Var kan man få tag i komplett slangvärmare för 1954kr. Verkar vara klart vettigt pris.
Ett tänkt sommar projekt blir att sätta in en motorvärmare nämnligen.

/Smygaren

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]