Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Den V70 MY10 som jag hade skramalde och knirrade när jag hämtade den som ny, men efter ett antal verkstadsbesök var den hel tyst och skrammelfri tills att jag lämnade den för någon vecka sedan.
Kör man omkring med en skramlade ny bil utan att lämna in den för åtgärd så får man skylla sig själv, eftersom det finns åtgärdspaket för det mesta.
av svendufva
Steff 99 skrev: Kör man omkring med en skramlade ny bil utan att lämna in den för åtgärd så får man skylla sig själv, eftersom det finns åtgärdspaket för det mesta.
Och varför sätts inte de åtgärderna in på fabriken????
av dst02
svendufva skrev:
Steff 99 skrev: Kör man omkring med en skramlade ny bil utan att lämna in den för åtgärd så får man skylla sig själv, eftersom det finns åtgärdspaket för det mesta.
Resurser läggs på frekventa oljud/passning/spel av detaljer och sånt men inte alltid så lätt att totalt bli av med dem ändå. Man ska också räkna in hur folk kör/behandlar sina bilar också.
av Steff 99
svendufva skrev:
Varför man inte gör allt direkt på fabriken, det är säkert en kostnadsfråga.
Det räcker att läsa här på forumet så är det många som inte stör sig över lite skrammel, andra är allergiska mot knirr och skrammel och lämanr in bilen så att den blir tyst.
Tror inte att det skiljer så mycket från olika märken hur man hanterar detta, jag tror skillnaden mellan oss ägare är större hur vi accepterar olika ljud.
av sandberg
dst02 skrev:Tyckte min V70 my11 var helt knäpp tyst när Jag hämtade ut den lagom till nyårshelgen men nu ca 380 mil senare så
har det uppkommit lite knirr och knarrljud här och var i bilens inredning. Framför allt ett hårt knäppande ljud i b stolpe och dörrpanel på förarsidan när bilen är kall.

Vad har ni för irriternade oljud i era bilar?
Jag har exakt samma problem på min bil som gått ungefär lika långt. EFtersom ljudet uppstår precis bakom örat blir det väldigt "högt" och därmed väldigt irriterande. Ska lämna in den snart tänkte jag
av dst02
Jag fick syn på att panelen som täcker b stolpen satt lite lös så jag slog fast den och de blev tyst ett tag men nu när det är kallt så kommer de där förbannade knäppandet tillbaka och precis som du säger så sitter de precis i höjd med örat så de hörs ju väldigt väl.

Här kan du köpa ny kontakt, egentligen b[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]