Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
Jag har provat en XC90 D5.
Jag tänkte vända innan jag kom ut från handlaren.
Inredning känslan alllt kändes tidigt 2000-talet
Den går fetbort kan man säga
Enda positiva är att man sitter högt och har en stor bil.
Allt annat kändes gammmal och omodernt
samma dag provkörde jag en XC60 D5 som var Polestartrimmad, med R-Design
ojojoj vilken skillnad
Så ska nya bilar kännas
av joschua
AndersP skrev:Jag har provat en XC90 D5.
Jag tänkte vända innan jag kom ut från handlaren.
Inredning känslan alllt kändes tidigt 2000-talet
Den går fetbort kan man säga
Enda positiva är att man sitter högt och har en stor bil.
Allt annat kändes gammmal och omodernt
samma dag provkörde jag en XC60 D5 som var Polestartrimmad, med R-Design
ojojoj vilken skillnad
Så ska nya bilar kännas
O tusan , så illa alltså. Gillar xc60 också men den har lite för litet bagage som läget är nu.
Användarvisningsbild
av AndersP
O tusan , så illa alltså. Gillar xc60 också men den har lite för litet bagage som läget är nu.[/quote]

Det var mycket som spelade in negativt jämfört med XC60 som hade dubbfritt (som jag själv kör med)
XC90 hade dubbar som dånade och så var det diesel (som jag också har :-O) men den kändes som en "gammal dieselstånka".

Men kör man bara XC90 och inte XC60 samma dag kanske det känns annorlunda
Har själv en MY10 2.4D som jag verkligen är nöjd med.
av MathiasSV70
Vill minnas att Volvo på deras Facebooksida skrev att XC90 skulle uppdateras till MY12. så det kommer nog en ny version i sommar.
av perhall
Guligan skrev:Jag tycker ibland det känns som om VCC strävar mer efter att vara "politiskt korrekt" än att maximera försäljning. Exemplet XC60 T6 är ett sådant exempel, nog hade det funnits en marknad för den, det är inte "alla" som vill köpa/köra diesel.
Det är mycket sant! Visserligen var det ett känsligt skede då, men helt klart hade det gått att dra iväg massor av XC60 T6 - dieseln då var ju inte särskilt modern heller.../PH
av Fjolnir
perhall skrev:
Guligan skrev:Jag tycker ibland det känns som om VCC strävar mer efter att vara "politiskt korrekt" än att maximera försäljning. Exemplet XC60 T6 är ett sådant exempel, nog hade det funnits en marknad för den, det är inte "alla" som vill köpa/köra diesel.
Det är mycket sant! Visserligen var det ett känsligt skede då, men helt klart hade det gått att dra iväg massor av XC60 T6 - dieseln då var ju inte särskilt modern heller.../PH
Fast det går väl att beställa XC60 T6, i alla fall nu. Har de inte gått tidigare eller?
av perhall
Fjolnir skrev:
perhall skrev:
Fast det går väl att beställa XC60 T6, i alla fall nu. Har de inte gått tidigare eller?
Volvo tog bort den i panik bara några veckor efter introduktionen så det såldes bara ett antal hundra T6 i början. Det var precis hösten 08 när Volvo fick skit för sin dåliga miljöhänsyn. Och det var lågkonjunktur... Volvo hade bara de åldrade 2,4D och D5 att erbjuda då. Utomlands har T6 sålts hela tiden, liksom 3,2./PH
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]