Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Martinmat
naturgasen är ju mest utbredd på västkusten. Som flera av er säger så bör man titta på hur man använder bilen. I vårt fall så kör vi 90 % av körningen i en radie av 10 - 15 mil runt östersund. Tankar 100 % biogas. Kör några ggr per år till stockholm och skåne. Resa till sthlm är ca 67 mil och då blir det en tankning i sundsvall och en i uppsala. Känns rätt lagom med 2 bensträckare :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Gurra82 skrev:

Dra samma resonemang med en etanol ägare, poängen är att du skall köra på etanol och inte bensin
Nu har det i och för sig varit lungt ett tag, men det här kommer upp titt som tätt. Har du någon belägg för hur stor del av oss som INTE kör på etanol? Man skall nog vara försiktig med att generalisera. Det är ett politiskt beslut att få alla flexifuelägare (nästan) att tanka etanol. Det har man gjort i Norge vad jag har fått mig beträttat. Alltnog, jag har aldrig tankat BF95 i denna bil, och nästan aldrig i min jobbarbil.
Användarvisningsbild
av hhedstrom2369
FWH skrev: Har du fått en offert så borde det gå.

Skilladen mellan Euro4 och 5 är vissa utsläppskrav.
Det kunde man ju tro, nu säger de att jag inte kan få Driver Support... :evil:
Kanske skall köpa demobilen de hade hemma 8)

Mvh / H
Användarvisningsbild
av FWH
hhedstrom2369 skrev:
FWH skrev: Har du fått en offert så borde det gå.

Skilladen mellan Euro4 och 5 är vissa utsläppskrav.
Det kunde man ju tro, nu säger de att jag inte kan få Driver Support... :evil:
Kanske skall köpa demobilen de hade hemma 8)

Mvh / H
Är det en R-design?

2,5 FT finns numera bara som R-design.
Att de då bygger 2,5 FT bilar utan R-design till AFV konvertering verkar lite udda.

Men jag undrar också om det är R-design eller 2,5 FT som gör att man inte kan få Driver Support.
Användarvisningsbild
av hhedstrom2369
FWH skrev: Är det en R-design?

2,5 FT finns numera bara som R-design.
Att de då bygger 2,5 FT bilar utan R-design till AFV konvertering verkar lite udda.

Men jag undrar också om det är R-design eller 2,5 FT som gör att man inte kan få Driver Support.
Nej Momentum + lite extra som avbländbar innerbackspegel (varför det nu inte är standard?) mm

Det känns som Volvo är i ett vaccum just nu.
Få modeller, inga speciellt bra miljöbilar, nettopriser (dvs dåliga rabatter), paket som inte går att beställa och allmänt förvirrat.
Hade inte min nya arbetsgivare specat Volvo hade jag nog aldrig köpt en just nu.
Inget fel på Volvo, vi är inne på vår 3:e i rad... Snart den 4:e
Förhoppningsvis löser det sig och de kommer ur förvirringen 8)
Vi får se vad jag får, en C30 med diesel kanske???
Senast redigerad av 1 hhedstrom2369, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FWH
Intressant att de bygger icke-R 2,5:or men bara för AFV konverting...
hhedstrom2369 skrev: Momentum + lite extra som avbländbar innerbackspegel (varför det nu inte är standard?)
Vad jag har förstååt så kan man kan inte kombinera den med tex automatisk avfuktningsfläkt pga brist på säkringar eller något.
Volvo 940 maxxecu mini bygge

Tänker du göra en ny kabelhärva ell[…]

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]