Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carlos
1,3l/mil?? Absolut tung högerfot!! måsta vara snabbast vid alla rödljus?? Tyckte inte det blev så stor skillnad. men tycker personligen att den växlar bättre. Den växlar mjukare.
Köp det-Annars kommer du att ångra dig.

//carlos
Användarvisningsbild
av palmqvist
Henry_Fågeljazz skrev:Rolf!

När det gäller regeringen finns två metoder:

1. Antingen övertyger man vederbörande och kanske erbjuder en ny soffa eller en resa som kompensation. Nackdelen är ju att kostnaden skenar iväg.

2 Man gör investeringen utan att avslöja något. Nackdel: om/när det uppdagas är det svårt att överblicka konsekvenserna. :D

Det är bara att välja!

Hälsningar

Henry
Föredrar 2an, har funkat ännu sålänge :)
av perhall
supersonic skrev:XC90, jag fattar verkligen inte hur du kan ligga så högt som 1,30 l/Mil. Bra jobbat!

För övrigt så tycker jag OptimusPrime inlägg var intressant, kanske D5 185 inte "behöver" trimmet i lika stor utstäckning som D5 205 gör? Som ju mår väldigt gott av lite friare tyglar. :D
Jag tycker det är betydligt svårare att förstå hur man lyckas, som ägaren till en 2,5 FT i en annan tråd, köra den på 0,92 i stadskörning./PH
Användarvisningsbild
av LanFan
Orwar480 skrev:Gär själv i samma tankar. Kan det verkligen vara värt 9 000 kr för 20 hk? D5 AWD 2010.
Gjorde min uppgradering för ett par veckor sedan efter 7500 mil. Ångrar att jag inte gjorde det samma dag som det släpptes. D5 behöver verkligen Polestar. Motorn blir mycket mer harmonisk och jag tycker mig faktiskt ana lägre förbrukning trots att man trycker på i onödan. Vi får se när kylan har släppt hur mycket mindre. (Mycket värmarkörning nu).

//LF
Användarvisningsbild
av Datarolf
Hej,

Ingen uppgradering gjord än - det står mellan den och en häftigare hemdator :-)

Rolf J
Användarvisningsbild
av kave
Så det är ingen idé på en XC70 D5 185 manuell då?
Jag har provat XC70 med 205HK och automat och tycker de är segare än min bil.
Användarvisningsbild
av epostaren
perhall skrev:
supersonic skrev:XC90, jag fattar verkligen inte hur du kan ligga så högt som 1,30 l/Mil. Bra jobbat!

För övrigt så tycker jag OptimusPrime inlägg var intressant, kanske D5 185 inte "behöver" trimmet i lika stor utstäckning som D5 205 gör? Som ju mår väldigt gott av lite friare tyglar. :D
Jag tycker det är betydligt svårare att förstå hur man lyckas, som ägaren till en 2,5 FT i en annan tråd, köra den på 0,92 i stadskörning./PH
Jag antar att det var mitt inlägg som det blev lite missförstånd med? Jag skrev: Har bara kollat med den sista tanken (med bensin) och då låg den på 0.92 ungefär (mätt vid pumpen). Mest stadskörning (mycket korta turer o många , många kallstarter...) Manuell låda. Förtydligade med detta också: vilket egentligen inbegriper ett par längre turer om 2x5 mil och 2x7 mil, men som sagt var så ska jag mäta vid pumpen igen och se vad det blir för siffror då. Man kan ju alltid hoppas att det fortsätter. Den som lever...
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]