Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tunnis
Sharan är tyvärr lite för mycket familjebuss :evil:
Vet att han kikat på den och S-max mfl men de är bussar (i hans ögon)

En 7-sittsig Touareg däremot :P

Fast nu är vi lite OT
av perhall
tunnis skrev:Sharan är tyvärr lite för mycket familjebuss :evil:
Vet att han kikat på den och S-max mfl men de är bussar (i hans ögon)

En 7-sittsig Touareg däremot :P

Fast nu är vi lite OT
S-Max bär visserligen varumärket Ford men är ju egentligen en väldigt smart bil. Ungefär samma ägandekostnader som en V70 men rymligare, mer flexibel, bättre väghållning och inte så mycket sämre komfort. /PH
av stavas
Någon som hört något mer om faceliften? Enligt en säljare som jag pratat med i förra veckan, så hade han hört från Volvo att det bara kommer bli en facelift endast av interiören.

Det tycker jag låter logiskt, då prisskillnaden mellan t ex en V60 D3 och en V70 D3 bara är ca 15k. Tror det skulle påverka försäljningen av V60 väldigt negativt om V70 fick en facelift liknande de bilder från Teknikens värld som finns i denna tråd.

Vad tror ni?
Försöker bestämma mig för en V60 D3 eller V70 D3 just nu.... Om det kommer en exteriör facelift för V70:n, så blir valet mycket lättare :D

// Torbjörn
Användarvisningsbild
av balin
Jag känner en person på Volvo på Torlanda i Göteborg som jobbar med utveckling. Enligt han så kommer en facelift i år med leverans till juni/juli som tidigast modellår 2012. Produktionsstart v.26

Det som är klart är att instrumentbräda och infotainment hämtas rakt av från S/V60. Även City Safety integreras som standard precis som S/V60. Det som verkar mindre klart är om den nya fronten samt bakpartiet kommer att introduceras till 2012 eller om det kommer följande år.
av stavas
balin skrev:Jag känner en person på Volvo på Torlanda i Göteborg som jobbar med utveckling. Enligt han så kommer en facelift i år med leverans till juni/juli som tidigast modellår 2012. Produktionsstart v.26

Det som är klart är att instrumentbräda och infotainment hämtas rakt av från S/V60. Även City Safety integreras som standard precis som S/V60. Det som verkar mindre klart är om den nya fronten samt bakpartiet kommer att introduceras till 2012 eller om det kommer följande år.
Ussh, hoppas verkligen inte att produktionsstarten är vecka 26, då blir jag utan tjänstebil bil lite för länge. Enligt min handlare skulle produktionsstarten vara v20.

// Torbjörn

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]

Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]

Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]