Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MatsP
På Volvoverkstad tar de ca 1550 kr för ett oljebyte på 2,0F. Då ingår inte assistansförlängning eller uppdateringar. För sådan service får man betala 3000 kr. Jag frågade vad som ingick extra då. I princip var det byte av kupeluftfilter och några kontrollpunkter. Bilen är två år och har gått 2000 mil

När man gjort första oljebytet själv och vet vad som krävs så tar det sedan ca 40 min. När man ändå är i GDS hallen så passar man på att samtidigt tvätta bilen. Om jag lämnar in på volvo så måste jag ta ledigt en halv dag
Användarvisningsbild
av Variosboy
Skiljer det verkligen så mycket på samma service på olika ställen!?

Vad kostar en timme i GDS:en? (så längesen jag var inne i en GDS då de inte har några fungerande lyftar här i staden längre)
Vad är det som gör att du måste vara ledig en halv dag när du lämnar på service?
Själv lämnar jag i grannkommunen 4,5 mil bort och det brukar aldrig vara nåt problem att få fri lånebil medan man har den inlämnad. Brukar lämna innan jobbet och hämta efter.
Användarvisningsbild
av SvenB
Spoiler »
Att det skiljer så mycket i pris. Jag gjorde mitt oljebyte på en auktoriserad Volvoverkstad. Och det ingick Assistansförlängning 1 år, däremot inte någon uppdatering eftersom bilen bara hade körts 1.000 mil.
Användarvisningsbild
av hollan
KKR skrev:
Spoiler »
Att det skiljer så mycket i pris. Jag gjorde mitt oljebyte på en auktoriserad Volvoverkstad. Och det ingick Assistansförlängning 1 år, däremot inte någon uppdatering eftersom bilen bara hade körts 1.000 mil.

sant på mellanservicen på flex alltså 1000 3000 5000 osv är det ett oljebyte och assistans ingår 1år 2000 4000 osv är service då är de kupefilterbyte och mjukvara utöver mellanservicen
Användarvisningsbild
av CarMan
MatsP skrev:På Volvoverkstad tar de ca 1550 kr för ett oljebyte på 2,0F. Då ingår inte assistansförlängning eller uppdateringar. För sådan service får man betala 3000 kr. Jag frågade vad som ingick extra då. I princip var det byte av kupeluftfilter och några kontrollpunkter. Bilen är två år och har gått 2000 mil

När man gjort första oljebytet själv och vet vad som krävs så tar det sedan ca 40 min. När man ändå är i GDS hallen så passar man på att samtidigt tvätta bilen. Om jag lämnar in på volvo så måste jag ta ledigt en halv dag
I ett olje byte ingår inte volvo asistans förlängning. men i varje udda ervice på en 2.0 flex ingår volvo assistans förlängning (denna udda service är ett olja byte)

Så du har tyver ganska myck fel.
av markgard
På tal om service.... någon som testat fast månadskostnad för service? Då ingår hyrbil har jag fått höra. Dessutom skall det inte bli dyrare än att betala kontant vid servicetillfällena.

Om det är så bra funderar jag på den modellen.

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]