Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Börje80
Har fått ett erbjundande att köpa en v70 II 2,4D Momentum som har gått 9000mil för 170,000.
Skall man slå till eller är det fel pris?

Mvh
Fredrik
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej och välkommen till forumet!

Det var inte mycket information du hade för oss att gå på! Finns ju ett antal faktorer till som är avgörande för att säga om det är ett bra köp eller inte, men kollar man på bilvärderingssidan som DN har så säger den att man får betala någonstans från 173 tusen privat, men det förutsätter ju att bilen är i bra skick, utan repor bucklor, hundhår, osv.
Det är nog det bästa svaret man kan ge.
Så visst, 170 låter inte dyrt, men kanske inte är det bästa priset heller..
av Börje80
Variosboy skrev:Hej och välkommen till forumet!

Det var inte mycket information du hade för oss att gå på! Finns ju ett antal faktorer till som är avgörande för att säga om det är ett bra köp eller inte, men kollar man på bilvärderingssidan som DN har så säger den att man får betala någonstans från 173 tusen privat, men det förutsätter ju att bilen är i bra skick, utan repor bucklor, hundhår, osv.
Det är nog det bästa svaret man kan ge.
Så visst, 170 låter inte dyrt, men kanske inte är det bästa priset heller..
Ok här kommer lite till den har gått som tjänstebil och är nyservad, automat, herrgådsvagnspkt diesel värmare och lite annat lullul som blåtand och handsfree.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Okey, ja, det var lite mer info, hur är det med däck, finns det bra sommmar och vinterdäck till bilen, vilken färg har bilen?
Utelämna inget, nämn ALLT som du vet om den. Har den dragkrok osv osv osv.

Vad det gäller dieselvärmare så är det standard på alla dieslar från Volvo sen V70II kom.
Blåtand och handsfree är samma sak.
av Börje80
Variosboy skrev:Okey, ja, det var lite mer info, hur är det med däck, finns det bra sommmar och vinterdäck till bilen, vilken färg har bilen?
Utelämna inget, nämn ALLT som du vet om den. Har den dragkrok osv osv osv.

Vad det gäller dieselvärmare så är det standard på alla dieslar från Volvo sen V70II kom.
Blåtand och handsfree är samma sak.
Fan man köper nog bil för sällan.
Men det finns dragkrok och två nya vinterdäck lades på igår. Jag vet även att två utav sommardäcken byttes i höstas. Bilen är svart och så har den automatisk bagagelucka med en liten vinge på kanske ingår i herrgårdsvangspkt?
Bilen kommer köpas in av en handlare och säljas tillbaka med ett påslag, hur fungerar det med garantier osv när den går genom en handlare?
Användarvisningsbild
av kave
Vare sig bluetooth eller handsfree var standard 2008.
Köper du bilen hos en handlare har du fulla garantier från handlaren.
Det kan ju vara värt en hel del. Personligen köper jag helst inte första årsmodellen av en viss bilmodell för att undvika barnsjukdomar, även om de bör vara fixade på denna bil.
Värt att kolla så servicarna utförts i rätt tid. Många som kör långt hinner inte serva bilen efter serviceintervallen.
Jag hade också kollat så man bytt drivremmarna till generator etc etc nyligen. Det kan bli riktigt dyrt om dessa går av.
Användarvisningsbild
av lmgb
Börje80 skrev:Men är priset rätt i förhållande till utrustning och miltal??
Skall jag slå till?
Beslutet är ditt men dessa sökningar kanske hjälper dig att fatta rätt sådant.

http://www.bilpriser.se/bilvardering/?r ... 363587baa0

http://www.bytbil.com/bilar/sokresultat ... AAJ4mBwAA!
av Börje80
Känns ändå som ett helt ok köp då så jag kommer att slå till. Behöver ju en bil!
Tack för hjälpen nu hoppas jag att vi kommer bli nöjda.
Mvh

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]

Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]

Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]