Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Jag har märkt att efter start av min V70 MY11 så visar inte färddatorn någon info alls (medelhast,snittförbr,till tom tank,nuv förbr) förens Jag har vridit på funktionshjulet, skall den inte visa senaste valda info hela tiden?

Kommer Polestar att finnas till drivE?
När jag köpte min bil så visade inte färddatorn något efter start av bilen.
Jag bad då Volvo lägga in mjukvaran så den visade sig vid start, efter det fungerade det perfekt.
Sen i höstas så gjorde jag en "Service 2.0" med programvaruuppgradering, efter det så visar bilen åter ingenting vid start.
dst02 skrev:Min verkar inte kunna bestämma sig, ibland är den på efter start och ibland inte.
Hah, ja det låter otroligt, men precis så blandar min också.
Jag får nog kolla efter BSR trim istället verkar det som.

Jag har undersökt färddatorn under dagen och kommit fram till att det verkar som att den "avaktiveras" när bilen stått avstängd efter en viss tid precis som regnsensorn måste aktiveras på nytt efter ca 5min vid omstart av motorn. Färddatorn tycks hålla minnet längre, på min bil åtminstone ungefär 3 timmar innan Jag måste vrida på funktionshjulet igen efter att motorn varit avstängd.
betterlead skrev:
dst02 skrev:Min verkar inte kunna bestämma sig, ibland är den på efter start och ibland inte.

Den håller inte kvar senaste position i minnet hur länge som helst faktiskt.
Om man startar bilen och åker med den inom ca ett dygn så hålls det kvar på senaste position, om bilen står längre, låt säga över en helg, så kan det mycket väl vara så att den är "nollställd" igen.

Så märker jag det på min iaf.
riha skrev:
betterlead skrev:

Den håller inte kvar senaste position i minnet hur länge som helst faktiskt.
Om man startar bilen och åker med den inom ca ett dygn så hålls det kvar på senaste position, om bilen står längre, låt säga över en helg, så kan det mycket väl vara så att den är "nollställd" igen.

Så märker jag det på min iaf.
Ja jag har testat mej fram till de idag, fast min håller inte minnet under en vanlig arbetsdag ens. Men nu vet Jag iallafall varför de blir såhär.
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]