Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Någon som liksom Jag drabbats av gnissel i bromsarna? Min V70 MY11 började gnissla redan efter
75 mil, nu har den rullat ca 160 mil och gnisslet kvarstår.

Något man skall klaga på eller kommer det kanske slitas bort?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Tycker allt du ska klaga, det bör man absolut inte få efter 75mil.
Vad jag hört har man jobbat hårt på att förbättra bromsljud o dyl. Så det låter inte normalt.
Senast redigerad av 1 andreas 80, redigerad totalt 0 gånger.
av MathiasSV70
Efter ca 280 mil började min V70 -11 R-design skrika lite om bromsarna vid långsam inbromsning i låg fart. Tror att det eventuellt skulle kunna ha något med kylan att göra. Har bilen i varmgarage såväl hemma som på jobbet så bilen får väl en chock vid minus 15 grader i Stockholmsköerna :)

Missljudet har dock försvunnit nu vid 380 mil så håll ut...
av dst02
MathiasSV70 skrev:Efter ca 280 mil började min V70 -11 R-design skrika lite om bromsarna vid långsam inbromsning i låg fart. Tror att det eventuellt skulle kunna ha något med kylan att göra. Har bilen i varmgarage såväl hemma som på jobbet så bilen får väl en chock vid minus 15 grader i Stockholmsköerna :)

Missljudet har dock försvunnit nu vid 380 mil så håll ut...

Glömde skriva att ljudet bara verkar finnas där vid låga hastigheter precis som på din bil, Jag har också funderat på om
de kan ha med all väta,salt och temepraturer allt från minus 10 till plus 5 grader att göra.
Jag får väl köra vidare några hundra mil till innan Jag kollar med verkstaden.
av MathiasSV70
Jag tror faktiskt att det har med kylan att göra då jag inte hör något nu vid nollgradigt väder. Hörde tidigare bara missljud vid inbromsning i extremt låga farter vid morgon- och eftermiddagsköerna. Precis som du med andra ord. Jag väntar tills våren är här och tar upp det vid servicen.
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]