Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, såg i en annan tråd här att det stod att en 2.4D MY 10 fick 205 hk efter Polestar uppgradering. Stämmer detta? På Polestars hemsida står det 195 hk, dvs en ökning på ganska blygsamma 20 hk från original. 10 hk till skulle göra det mer intressant.

Är det någon som har gjort uppgraderingen? Hur många HK har ni i så fall nu? KÄnns skillnaden?

Observera att detta gäller 2.4D som ger 175 hk och 420 nm i grundutförande.
Min är uppgraderad till 195 hk /460 Nm (inget annat enligt de papper som jag fick med). Tyvärr är det ju inte "väder" för att "rejsa" så det är svårt att vara helt objektiv i sin bedömning men... Motorn känns lite lugnare i sitt uppförande och drar man ut på växlarna så upplevs den något bättre när du "jackar" i nästa växel (drar direkt på ett annat sätt än tidigare). Tyvärr så är 20 hk och 40 Nm lite för lite för att du skall känna den där skillnade som jag misstänker att du är ute efter. Däremot så drar bilen mindre?!? på liknande körningar = motorvägsfart med lätt moms
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]