Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FWH skrev:
8ightball skrev:Har funderat på en sak.. Varför byta spännrullen om generator remmem gått av? har dom 2 någon samband?
Man byter alltid spännrullen när man byter kamrem, oberoende av varför man byter kamremmen.

Eftersom att dessa är kritiska detaljer så byter man dem alltid i par så att man vet när de är byta utan tvekan.

Så har inget samband med generator remmen.
Ja - Volvo har haft mycket problem med just spännrullarna om man läser här på forumet. Att de fört oljud etc så jag gissar att detta är en standadardåtgärd.
En ny rem så är nog dina problem ur världen....

Men jag måste bara får göra en reflektion ???????
8ightball skrev:Höll på säkert i 20 minuter med att försöka få in en gung metod fram och bak med den tills den ska komma loss fast jag kom ingen vart.. Vad kan ha hänt med min Volvo när jag stog still och slirade i 20 min och kämpade med att få loss den????
20 minuter och tokvarva så remmarna sprängs under huven ?:-/ , du måste skämta med oss.... jag provar i ca 10 sekunder lite försiktigt.... är jag inte loss direkt jag fram skyffeln istället.
Racetwin2 skrev: Ja - Volvo har haft mycket problem med just spännrullarna om man läser här på forumet. Att de fört oljud etc så jag gissar att detta är en standadardåtgärd.
Det var standard åtgärd även på 70-tals 240 om jag inte minns fel!

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]