Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Steff 99 skrev:Eftersom jag har 12-15000 mil i E61 så kan jag inte hålla med om att det är så att BMW är märkbart tystare, utan de båda är ganska jämförbara bullermässigt.
Vad som imponerat på mej är att E61:an har varit skrammelfri även när det var riktigt kallt.
Däremot har jag åkt 5 GT ganska mycket och den är imponerande tyst, men då talar vi om en helt annan bil än E61
Vi har en 525iA e60 före FL också och den är kanske aningen tystare än Volvon över 140, på sommaren. Men tyvärr är de tidiga e60 inte helt övertygande, motorn är seg (men klart snålare än Volvon), och bilen har gått sönder en hel del, konstiga och dyra fel. Fjädringskomforten är skitdålig med RFT-däcken, framför allt på dålig väg och när bilen är kall (ja, det blir bättre när däcken blir varma). Mer på nivå med en V70N med 17". Så tyvärr tycker jag att 525:an var dyr att köpa - rätt kass andrahandsvärde, inte särskilt kul att köra och bra komfort men inte som V70II. Om jag skulle köpa nya icke-RFT-däck skulle den nog bli bättre men de tycks omöjliga att slita ut.. Denna bil skramlar mer än Volvon men jag vet att nyare e60/e61 är bättre i flera avseenden. Och nya F01 verkar ju vara en riktig höjdare./PH

Nope, tar man BE nu så är högsta […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]