Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Tyvärr innehåller ju den nya motornomenklaturen även motorer på under 100 hk... men kanske det är en signal om att det snart kommer 350hk+-motorer!/PH
Användarvisningsbild
av Racetwin2
perhall skrev:Tyvärr innehåller ju den nya motornomenklaturen även motorer på under 100 hk... men kanske det är en signal om att det snart kommer 350hk+-motorer!/PH
Jag tror det var i senaste AMS där det stod något om att Volvo skulle bygga en bil baserad på Fiestachassit. Isf lär vi hitta den minsta motorn där :) ja det är bara att hålla tummarna om de starka motorerna.
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Här finns en välutrustad V8 till ett bra pris om någon vill slå till.
Bild
http://bilbolaget.nu/kampanj/volvo-s80- ... k-automat/
http://bilbolaget.nu/wp-content/uploads ... S80-V8.pdf
Grymt fin bil. MEN, den har ju det ljusa skinnet, som blir solkigt på 2 sekunder. Hade den haft mörk eller chestnut interiör hade det varit en annan grej....

Sen verkar den sakna skärmarna i nackstöden. Illa, illa... :wink:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
XC90_Executive skrev: Sen verkar den sakna skärmarna i nackstöden. Illa, illa... :wink:
Ha, ha - snikvarianten alltså ;)
Användarvisningsbild
av NordmanV8
:D
Jag tycker det ljusa skinnet håller sig förvånandsvärt rent ändå. Sedan är det en fröjd varma och soliga sommardagar om ni förstår vad jag menar... ;)

Skärmarna är ju klockrena när man har ungar. De går ju att eftermontera för ca <20.000:-
På MY09< är det ju även ventilation och massage i stolarna, så det är lugnt på sommardagar ändå! :wink: Fast det mjuka, tjocka skinnet i Executive <MY09 tycker jag aldrig blev varmt ändå, när det är den läderkvalitén.

Skärmarna i S80 Executive kostar dock rätt mycket mer än 20 att eftermontera och det är ett stort ingrepp. Givetvis ska man ha digital-TV då också som lägger till 10 minst.
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Det kostar att ligga på topp.... :wink:
Tur att jag slapp betala nypris då jag köpte min :shock:

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]