Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
Jag provade häromdagen att köra en bil utan värmare....
Kan bara konstatera ALDRIG MER !!!! :-O)
Först skrapa rutor , sedan imma på insidan efter mina fysiska aktiviteter med rutorna
Och med -18 på mätaren så körde jag närmare 1,5 mil innan det kom full värme
Efter ca 2,5 mil började Jag bli varm och då var det dags att gå ur

Med värmaren på så är jag Varm ,go och glad direkt :-DD

//Gooose
av Amli
Jag har inte dieselvärmare på min nuvarande bil, vilket jag hade på min förra XC70 och jag saknar det. Det är klart guld värt :-)-) Men det är å andra sidan det enda jag saknar från den bilen ;-//
Användarvisningsbild
av Honke
lobbysleeper skrev:Som sagt, använde dieselvärmaren kanske 2-3 gånger de två vintrar jag hade d5'an.
Bilen står ju i kallgarage om dagarna, till jobbet åker jag tunnelbana... Och de genomsnittliga bilturerna på 5-15 minuter vid handling o så gynnar inte heller batteriet om man kör värmaren.

Så nej, passade inte alls mig. Men ser fördelarna för de som har andra "rutiner".

Nu har jag elvärmarn inkopplad i en digital timer med olika program för olika dagar oavsett jag ska ha bilen eller ej.
Okej, nä då förstår jag dig helt och hållet så klart! Inte så vettigt att dra igång bränslevärmare i ett garage precis :wink:
Användarvisningsbild
av AWWD
Uppe i Ö-vik över jul. 20 mils körning igår kväll så batteriet borde vara fulladdat (-29 som lägst efter sträckan). Programmerade dieselvärmaren för avfärd 14:30 i em och då var det för lite ström för att dra runt startmotorn (-24 just då). Antar att batteriet behöver bytas ut, 3 år gammalt nu till årsskiftet.

/awwd

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]