Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70jonas
Hej!

Ägare till en v70 2.5ft -09 sedan en månad och upplever att det knirrar och knarrar lite här och var i bilen, hur vanligt är detta? Bakluckan har jag förstått är vanligt men hos mig knirrar det i förarstolen när gasar/kör över ojämnheter också. Vilar man knät mot mittkonsolen knakar det också till. Har nybilsgaranti kvar, är det bara att åka in och klaga eller?

MVH
Jonas
av Trex
Har en V70II my10, låter för jävligt!
Är väl standard på Volvo!

Minns mina S60 dessa fick byta länkarmar på vare service, verkar vara annat som skall bytas på V70:an min har gått 1000mil och låter som en 80 åring får se vad servicemannen säjer nu till års servicen.

Åkte i en VW kombi så tyst den gick över vägguppen, sen när man körde sin V70 över guppen så lät den som allt satt lös!
av mikeS80
v70jonas skrev:Men är detta något som man kan få åtgärdat på nybilsgarantin?

MVH
Jonas
Det är klart att man kan ta detta på nybilsgarantin.
Min bil är också allt annat än fri från ”knirr och knarr”. Tyvärr verkar V70II flexa en hel del i karossen vilket gör att diverse ljud uppkommer i dörrar och inredning. Grundproblemet flexande kaross får man leva med, men med en engagerad servicetekniker kan man få tyst på vissa missljud men räkna med att fler kommer uppkomma över tiden…
Användarvisningsbild
av Gurra82
jag är så jävla trött på min bil vad gäller det du beskriver, det låter över allt, igår pressade sambon och jag upp hela innertaket, då slutade det tills vi släppte, det knarrar fortfarande i vänster förardörr (rutan) fram i panelen, knarr i framrutan. efter en halvtimmes färd på isväg idag, började det tjuta i ventilationen som om det vore skit i fläkten, hjälpte inte att dra på fläkten, ljudet bara ökade. Imorgon blir det volvo. jag trodde faktiskt att mina knirr och knarr berodde på att jag åkte diesel, men det verkar som bensin/etanol åkare oxå upplever detta. Inte premium precis!
av Columbus
Lämna in bilen och var specifika med vart ni har problem. Min är fixad både här och där (inga problem att få det gjort) så nu är det tyst. :wink:

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]