Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ingen aning, kanske mycket möjligt. Tycker det låter skit bara på en premiumbil a la 2009.
js1 skrev:Ingen aning, kanske mycket möjligt. Tycker det låter skit bara på en premiumbil a la 2009.
Om det varit "Premiumbilen" som orsakat svavelhalten håller jag med dig. Men vad jag har fått för mig var det drivmedlet som var boven. Nu har jagt inte påstått att det är det felet på TS:s bil, bara ett tips till honom.
Ok,
Men är drivmedlet bättre nu eller är det något man får leva med i etanolbilar? I så fall känns det ju sådär lockande att byta bil.
I mitt fall så var etanolen helt oskyldig, hade bilen sedan den var ny och har aldrig kört den på etanol.
Stiften tog slut så enkelt var det på den bilen. Dom skall bytas på 6000 mil men helt slut på 3500 mil
Bra eller Anus :D

//Cox
Fick intrycket att det inte var något udda fel med igensatta spridare när jag pratade med Volvo-folket idag... snarare ett ganska vanligt bekymmer. I vart fall välkänt.

Håller med om att det är kass efter 3500 mil. Kanske kan det varit en bidragande orsak att bilen stått i bilhall ett tag, är min amatörgissning.

Får se vad de säger när jag väl hämtar ut bilen igen.
js1 skrev:Ok,
Men är drivmedlet bättre nu eller är det något man får leva med i etanolbilar? I så fall känns det ju sådär lockande att byta bil.
Japp, det var ett fel på drivmedlet som man nu har fixat från leverantörens sida.
Cox skrev:Bra eller Anus :D //Cox
Duktigt Anus, men det var väl "Fordastift" som satt i från början! "lol"

Min erfarenhet av "moderna bilar" är att stiften ser i det närmsta nya ut även när man byter dom efter 6000 mil.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]