Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fram till igår har SMS-starten av värmaren fungerat utan problem på min XC70 2011. Såväl i morse som i e m har inte SMS-starten fungerat. Jag har kört Java-applikationen och ikväll även testat att skriva ett SMS i klartext - inget händer.

Direktstart av värmaren i bilen fungerade utan problem, så det har inget med klent batteri eller lite bränsle att göra. Någon mer som upplevt detta mycket irriterande problem?
Jo, jag har själv misstänkt att det är någonstans i SMS-kedjan det brustit. Om det varit ett general-fel hade jag i o f s nog trott att det var betydligt fel som reagerat, men folk kanske är luttrade....

Det vore ju bra om det fanns någon form av portal där man kunde ta del av ev. driftstörningar avseende tjänster som denna (om det nu är så). Finns det något dylikt vore jag tacksam för en invisning.
Upplevde samma problem igår morse.
Orkade inte testa sms idag, gick förbi bilen och tryckte igång direktstart när jag skulle ta tidningen.
Zmurfen skrev:Pratade precis med VOC och de har haft problem med tjänsten från leverantör, skall vara fixat tills i eftermiddag :P
Intressant att du fick något besked från VOC. Förra gången sms-styrningen inte fungerade för mig (19/10) så kontaktade jag VOC. De kände knappt till tjänsten, än mindre vem som skötte driften. :roll:

By the way, i morse fungerade det igen.

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]