Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FWH
XC90_Executive skrev:Nya infotainmentsystemet hade varit en grymt stor 'facelift'...
Ja, bristen på det är egentligen det enda negativa på V70n idag.

..och att man inte kan få ACC till FT modellen längre.. :(
Användarvisningsbild
av Guligan
Steff 99 skrev:Tidsmässigt brukar en facelift komma efter ca 3-4 år så det kommer säkert en till MY12.
Frågan är om man implementerar ett nytt infotainmantsystem i en så gammal model, den bör väl bara har 2 år ytterligare innan det kommer en ersättare för V70.
V70II är nog ungefär i halvtid. V70N "levde" i närmare 8 år med facelift efter ca 4 år.
av Steff 99
Man kortar ju ner livecyclen mer och mer, så skall man vara med och konkurrera så får man nog komma med en ersättare till my 2014
Användarvisningsbild
av Guligan
Jo så borde det vara. Frågan är om man inte tappade fart under den tiden Volvo Cars stod på Fords säljlista.
av perhall
Det finns inget som visar att modellcykler blivit kortare. De har varit 7-8 år sen 80-talet för de flesta märken. ALla säger ju att livscyklerna blir kortare o kortare... men 7-8 år är det som gäller för VW, Volvo, Audi, BMW, Merca och de flesta andra. Det är en myt att nya modeller kommer snabbare o snabbare.../PH
Användarvisningsbild
av Racetwin2
andreas_lofgren skrev:Får den grodnosen från S60/V60 så blir det en katastrof. Den fronten passar inte alls till bilens övrigt ganska fyrkantiga formgivning.

Uppdaterade motorer, lite ny utrustning, någon inredningsdetalj är väl vad som rimligt att tro att det blir.
Ja, varför ta det fulaste (fronten) av de nya modellerna? Varför inte ta bakdelen, det är ju den som är ett stort lyft både på V60 och S60/XC60 jämfört med V70.

Sett rakt från sidan så är den för "bullig" och knubbig där fram. avståndet överkant däck till överkant motorhuv är alldeles för stort. Dessurom ser den för snäll ut. Som en sälunge tycker jag. Designen i fronten funkar inteför mig iaf. Kanske är det därför det inte finns några pressbilder i den vinkeln:)

Tror det var Variosboy som för ett tag sedan gjorde en önsklista på saker att förbättra. jag tycker att den sammanställningen var riktigt bra.
av PEETER
Emiljonsson7 skrev:
andreas_lofgren skrev:Får den grodnosen från S60/V60 så blir det en katastrof. Den fronten passar inte alls till bilens övrigt ganska fyrkantiga formgivning.

Uppdaterade motorer, lite ny utrustning, någon inredningsdetalj är väl vad som rimligt att tro att det blir.
Ja, varför ta det fulaste (fronten) av de nya modellerna? Varför inte ta bakdelen, det är ju den som är ett stort lyft både på V60 och S60/XC60 jämfört med V70.

Sett rakt från sidan så är den för "bullig" och knubbig där fram. avståndet överkant däck till överkant motorhuv är alldeles för stort. Dessurom ser den för snäll ut. Som en sälunge tycker jag. Designen i fronten funkar inteför mig iaf. Kanske är det därför det inte finns några pressbilder i den vinkeln:)

Tror det var Variosboy som för ett tag sedan gjorde en önsklista på saker att förbättra. jag tycker att den

sammanställningen var riktigt bra.

Håller med föregåene talare fullständigt...
av perhall
Ja, harmonin är viktig och den är ju rätt bra i nuvarande V70II......
En annan bil som inte harmonierar, tycker jag, är tidiga 9-3 sportcombi. Mesig front och "tuff"/pretentiös bak med klarglas, högt uppdragna ljus etc. 1997 fram och 2009 bak liksom... däremot tycker jag nog att C30 funkar med nya fronten (utom om man som min granne har 15")/PH
av Sharkbait
lobbysleeper skrev: Kanske lite andra bakljus (LED slingor(?) likt XC60)
LED-DRL ljus fram (är väl krav från 2011?)

LED ljus vore fan på tiden att V70 får. Till och med KIA har det nu....

Är det dags för Volvo att släppa sargen och komma in i matchen med V70!

Emiljonsson7 skrev:

Nea jubla åt bakdelen på V60 kan man verkligen inte göra. V60 ser ut som en Saab 9-3 kombi från sidan och bakdelen. URK. . .

Men XC60 är något som Volvo verkligen har lyckats med! Den bakdelen liknar inget annat och pricken ovanför i:et är baklyktorna! HÄRLIGT Volvo.
Kommer man ifatt ett gäng bilar på vägen så ser man direkt vilken utav bilarna som är en XC60. Här har man lyckats att skapa ngt eget och inte kopiera alla andra biltillverkare.
Mera sådant Volvo!!

Mvh
av perhall
XC60 är snygg bak - MEN den har fula bromsljus, som ser väldigt billiga ut jämfört med V70:ns... /PH
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]