Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZizzoZ
Skall idag in och montera fjärttstart till min diesel värmare. Jag har inte hört ett ord om att dom ska göra något på min D3a jag hämtade ut 11 November. Men jag skall höra vad dom har att säga om det här nere. Dom kanske hade tänkt åtgärda det(fast har inte sagt något)
av ZizzoZ
ZizzoZ skrev:Skall idag in och montera fjärttstart till min diesel värmare. Jag har inte hört ett ord om att dom ska göra något på min D3a jag hämtade ut 11 November. Men jag skall höra vad dom har att säga om det här nere. Dom kanske hade tänkt åtgärda det(fast har inte sagt något)
Frågade om det va något mer som skulle göras på bilen... Så svara han att nja, jag ska kolla. Efter en stunds kollande så säger han: Nej det ser inte ut så, va det något speciellt du tänkte på? Så sa jag då det som stod här att D3or och D5or har blivit återkallade pga bränslepump eller bränsleledning. Då sa han ja men vänta lite då så ska jag kolla. Så logga han in på ett annat system och skrev in mitt regnr. Då fick han upp något med bränslerör.

Är det något ni fixar nu frågade jag, till svar fick jag att han inte kan få hem det idag. Utan får bli en annan dag om du vill ha det bytt?!

Jag va helt säker på att dom visste om det och skulle fixa det nu. Men dom visste inte ens om problemet. Utan hade jag inte sagt något så hade jag åkt runt med vad det nu är för fel på bränsleledningen. Känns stabilt....

Nu har jag lyft av multiremmen och det gör in[…]

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]