Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peanuts
Jag har fått hem mina Xenon-kit till extraljusen och tänkte fästa ballasterna bakom grillen. Hur kommer jag in där? Det sitter ju en täckplåt på ovansidan i motorutrymmet, hur lossar man på den? Jag har tittat lite snabbt hur det ser ut och det ser ut som att den går att skruva bort. Är det så enkelt?

Tips och råd mottages tacksamt,
av Peanuts
Jag ska prova i helgen, tänkte bara om det var någon som hade gjort det själv och hade några bra tips på hur man undviker att göra enkla misstag.
Användarvisningsbild
av CarMan
Varför inte ta bort stötfångaren? eller grillen?
av Peanuts
Hur tar man bäst bort grillen i så fall? Jag har sett en tråd som behandlar det, där står:

"Öppna motorhuven. Tryck in centrum på de runda svarta "knapparna" som håller främre stötfångaren.
Böj försiktigt fram den så du kommer åt grillen bakifrån och hullingarna på den.
Samtidigt som du drar lätt i grillen med ena handen trycker du på de övre hullingarna som håller grillen, sedan fortsätter du med de på sidorna sedan de undre.

Jag använde mig av en ca 30 cm lång stålpinne som var böjd i ena ändan så jag kunde trycka in hullingarna."

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]